Най-награждаваната американска актриса Мерил Стрийп е поискала да запази името си като търговска марка, съобщава Би Би Си. Молбата й е необичайна, тъй като не се отнася до брандирането на парфюми, играчки или други продукти, а до "появи във филми, по телевизията и на живо", лекции и раздаване на автографи.

С над 50 номинации за "Оскар" и "Златен глобус" 68-годишната Стрийп е закъсняла по стандартите на индустрията. Повечето знаменитости запазват търговски марки в началото на кариерата си. Сред по-странните случаи са Джей Зи и Бионсе и Дейвид и Виктория Бекъм, патентовали имената на децата си, Парис Хилтън - с права над името си и фразата "That's hot!" ("Това е секси!"), както и Кайли Миноуг и Кайли Дженър, които водят битка за правата над името "Кайли".

Поп звездата Тейлър Суифт пък е поискала да запази над 60 фрази от своите песни, включително съвсем обичайни изрази като "Ей, откога не сме се виждали?".

Стрийп не е сама - 87-годишният Шон Конъри също подаде молба за права над името си миналата година. През 2005 г. пък съдът отказа да регистрира марка на името на известния футболен треньор Алекс Фъргюсън, тъй като му липсвал "отличителен характер".

Стрийп най-вероятно иска да защити името си от комерсиална употреба онлайн, коментира пред Би Би Си адвокатът по интелектуална собственост Джордж Севие. "Малко вероятно е някой да организира поява на Мерил Стрийп, освен ако не е самата тя", смята той. Ако молбата й бъде уважена, това няма да блокира споменаването на името й в пресата.

Дневник