Антитръстовият регулатор в Германия започна разследване на онлайн рекламния пазар, заради "значителната" позиция на "Гугъл" (Google) и "Фейсбук" (Facebook) в него, съобщи агенция "Ройтерс".

Федералната служба за картелите отваря втори фронт срещу мрежата на Марк Зукърбърг, след като през декемвр обяви, че тя е злоупотебила с доминантната си позиция, за да събира лични данни на потребители.

"Някои участници в пазара виждат "Фейсбук" и "Гугъл" като установени близки системи (познати още с термина "затворени градини"). Това повдига въпроси за достъпа и употребата на данните на потребителите", заяви директорът на службата Андреас Мунд. Според техните изчисления, германският рекламен пазар е варирал между 5 и 9 млрд. евро миналата година.

"Гугъл" и "Фейсбук" получават около половината доходи от реклама в глобален мащаб и над 60% в САЩ, показват данните на eMarketer. От службата уточняват, че разследват сектора, а не отделни компании.

Дневник