Четвъртото поколение на Mercedes-Benz A Class идва със силно променен дизайн, най-богатият технологичен набор и три нови двигателя. Истинският акцент пада върху факта, че хечбекът предлага технологии, които не са нормални за този клас, нито някой друг преди това е предлагал.

Върхът по време на представяне на модела е обръщение на Дитер Цече към изкуствения интелект в автомобила с молба да му разкаже виц, на което получава (предварително програмиран) отговорът: „Съжалявам, инженерите ми са германци.”

Новата A-Class е първият модел на Mercedes, оборудван с инфотейнмънт системата MBUX, като клиентите могат да поръчат автомобила си с дигиталното приборно табло, което има при големите и луксозни модели на марката. Те имат три избора: двойка 7-инчови дисплеи, 7-инчов и 10,25-инчов, или два 10,25-инчови дисплеи. В зависимост от опциите, клиентите могат да оперират с дисплеите посредством докосване и опционален тачпад върху централната конзола. Те дори могат да получат актуализация, който отговаря на гласови команди с „Hey, Mercedes."

Новата A-Class ляга върху междуосие, което е с 30 мм по-дълго от преди, а следата отпред и отзад е нараснала с 14 мм. Това е отворило повече пространство, а ревизираното окачване, казват от Mercedes, е гарант за комфортно пътно поведение. Като опция могат да се поръчат активни амортисьори, които регулират твърдостта си в зависимост от избрания режим на задвижване. Дитер Цече дори заяви, че A-Class ще предложи возията на C-Class, но в това ще трябва да се убедя лично.

Що касае дизайнът, шефът на Daimler отидо до там, че го сравни с филма с Брад Пит „Странният случай на Бенджамин Бътън”. Това е друг начин да се каже, че дизайнът на модела е бил стар със самото му раждане, но с изминаване на годините той се е подмладявал постоянно. И това със сигурност важи на новия хечбек, тъй като той е най-радикално промененият (спрямо предходното поколение) в дизайнерско отношение модел на компанията. Автомобилът е с много по-остри и дръзки черти, като предницата е смръщена и спортна. Срещу допълнително пари може да се поръчат фарове Multibeam LED, като във всеки фар има по 18 индивидуално движещи се светодиода.

В областта на задвижването новостите също са много. M 282 е 1,4-литров турбобензинов мотор, генериращ 161 к.с. и 250 Нм, като той може да се „връзва” към „ръчка” или 7-степенна автоматична трансмисия. Моторът разчита на система за изключване на два от цилиндрите. Другият нов двигател е M 260 с обем 2,0 литра и турбо. Генерира 221 к.с. и 350 Нм, като 7G-DCT e единственият избор за трансмисия. Дизеловият OM 608 е с обем 1,5 литра и генерира 114 к.с. и 260 Нм. На по-късен етап в гамата ще се появят още двигатели. Стандартно моделът е с предно задвижване, но като опция може да се избере 4Matic.

Новата A-класа разполага с най-новите системи за подпомагане на шофирането, включително активна безжична комуникация с пътната среда, което осигурява на модела най-високото ниво на активна безопасност в този сегмент чрез функции, заимствани от S-класата. За първи път А-класата може да се движи полуавтономно в определени ситуации. За тази цел автомобилът следи внимателно ситуацията на пътя: усъвършенстваните видеокамери и радарни системи му позволяват да вижда до 500 метра напред. А-класата също така използва пътни карти и навигационни данни за функциите за подпомагане на шофирането. Например функцията Active Distance Assist DISTRONIC, включена в пакета за подпомагане на шофирането, може да помага на водача в множество специфични за маршрута ситуации, като удобно регулира скоростта на придвиждане, напр. преди завои, пресечки или кръгови кръстовища. Бордовото оборудване включва и функции, като напр. Активен асистент за аварийно спиране и интуитивния Активен асистент за смяна на платната.

Vesti.bg