Фаворитите във Формула 1 "Мерцедес" и "Ферари" представиха в един ден болидите си за новия сезон. В знак на спортсменство отборите избраха различни часове, в които да разкрият визията си за 2018 г. "Сребърните стрели" дори бяха осигурили монитори на "Силвърстоун", където репортерите да гледат онлайн презентацията на "скудерията" по време на почивката за обяд,

Шампионите при пилотите и конструкторите за последните четири години описаха болида W09 като произведение на изкуството. Колата на "Мерцедес" запазва концепцията на своя предшественик, който спечели 12 от 20-те състезания през 2017 г. и донесе общо 15 полпозишъна на Люис Хамилтън и Валтери Ботас.

Двамата пилоти запазват местата си и през новия сезон, а Паскал Верлайн ще съчетава ангажиментите си в немския шампионат за туристически автомобили с тези на резерва в отбора.

По дизайна на болида няма нищо революционно, а от "Мерцедес" обясниха, че най-големите промени са в двигателя. Още през януари директорът на департамента по моторите Анди Кауъл обяви, че в Бракли имат идея как да повишат мощността и да намалят триенето.

Много работа в "Мерцедес" са свършили по задната част на новия си болид. Тя ще бъде повдигната малко по-високо. В отбора вярват, че така ще решат част от проблемите си от миналия сезон.

"Междуосието е запазено, защото то е едно от нещата, които ни дадоха голямо предимство. Досега не е създавана кола без слабости, но вярваме, че сме ги ограничили. Доволни сме от работата си през последните осем месеца", каза техническият директор Джеймс Алисън.

Шефът на отбора Тото Волф добави, че основната цел е била да се запази скоростта и едновременно колата да бъде по-лесна за управление. "Не отписвам нито един отбор, естествено "Ферари" и "Ред бул" ще са в битката. Любопитен съм обаче да видя прогресът на "Макларън" и "Рено", каза още Волф.

Промяна в болида има и по барджбордовете, които според експертите ще са елементите, търпящи най-голямо развитие. В "Мерцедес" са променили и отворите на радиаторите, които вече са по-малки.

Хамилтън преговаря за нов договор

Наред с новият болид сред най-коментираните теми на събитието на световните шампиони беше договорът на Люис Хамилтън. Четирикратният първенец обяви, че има желание да остане в отбора.

Хамилтън обясни, че лоялността му не може да бъде поставяна под въпрос, защото "за шест години дори не е разговарял с друг отбор". Договорът му изтича в края на 2018 г.

"Надявам се, че ще постигнем споразумение преди началото на сезона, но за момента просто не бързаме. Не съм под напрежение, няма причина за паника", каза най-успешният британски пилот за всички времена.

Световният шампион заяви, че очаква още по-люта битка със Себастиан Фетел. Той дори прогнозира, че през 2018 г. може да се видят и по-сериозни инциденти от този между двамата в Гран при на Азербайджан.

Хамилтън първи седна зад волана на W09 и след това сподели впечатленията си в "Туитър". Той описа болида като прекрасен и добави, че няма търпение да участва в предсезонните тестове.

"Ферари" планира стъпка напред със SF71H

На церемония в завода в Маранело "Ферари" представи новия си болид, с който ще опита да прекъсне сушата от 11 години без титла при пилотите. Себастиан Фетел, Кими Райконен и ръководните лица в "скудерията" показаха SF71H пред гостите си.

Най-успешният отбор в историята на Формула 1 се надява да надгради след миналия сезон, в който водеше в голяма част, но след лятната пауза не издържа на темпото на "Мерцедес".

"Основният въпрос е колко голяма стъпка сме направили и ще направим през сезона. Аз съм убеден, че с този болид можем да спечелим титлата. Магията е в детайлите", каза Фетел.

През 2017 г. германецът спечели пет състезания, а четири пъти потегли от полпозишън. Четирикратният световен шампион заяви, че няма търпение да седне зад волана и да извлече най-доброто от SF71H.

Техническият директор на "Ферари" Матия Биното обясни, че болидът е по-тесен от своя предшественик и е по-агресивен отстрани в областта на барджбордовете, както е и при "Мерцедес".

"Увеличихме малко междуосието. Това е нещо, което обсъждаме отдавна и сме доволни. Всеки малък детайл може да донесе разлика. Мисля, че този болид е голяма стъпка напред в сравнение с миналогодишния", обясни Биното.

"Ферари" е първият отбор, който поставя аеродинамични елементи върху системата за сигурност Halo (ореол – от англ.). Сред другите интересни промени е поставянето на малки крила върху огледалата за обратно виждане.

Болидът SF71H е без традиционните бели елементи в оцветяването заради прекратения договор с испанската банка "Сантандер".

С голям интерес се очаква и презентацията на "Макларън", която ще се състои в петък. През деня обаче в интернет изтекоха снимки при свалянето на болида от една от платформите. Както и се очакваше, MCL33 е в цвят "папая".

Предсезонните тестове във Формула 1 традиционно ще се проведат в Барселона на пистата "Каталуня". Първата серия от тях започва на 26 февруари и ще продължи до 1 март. Решителната част е между 6 и 9 март, когато се очаква отборите да покажат пълния си потенциал.

Новият сезон започва на 25 март с Гран при на Австралия на пистата "Албърт парк" в Мелбърн.

Дневник