"Макларън" обърна нова страница в развитието си с представянето на болида за предстоящия сезон във Формула 1. С променена визия и нов двигател на "Рено" британският отбор даде заявка да бъде конкурентен на водещите тимове в надпреварата.
Болидът е "преоблечен" в оранжево с цвят папая. От "Макларън" поясниха, че са се вслушали в мнението на феновете и са се постарали да задоволят максимално техните очаквания.
За последно болидът на британския тим е бил изцяло в оранжево преди 47 години. Този цвят е бил неизменна част от визията на отбора от 1968 до 1971 г. След това болидът беше оранжев единствено в предсезонните тестове през 1997 и 2006 г.
"Не си правим илюзии. Знаем, че ще бъде трудно да развалим хегемонията в челото. В средата на класирането ще бъде пълно с добре финансирани и опитни отбори, които искат да се докажат. Гледаме смирено към предизвикателствата пред нас, но усещаме, че имаме солиден отбор. Имаме двама отлични пилоти, които могат да направят разликата в състезанията", заяви директорът на "Макларън Ерик Булие.
Както през миналия сезон, пилотите на отбора ще са Щофел Вандорн и Фернандо Алонсо. Двукратният шампион във Формула 1, който паралелно ще кара за "Тойота" в сериите от Световния шампионат по издръжливост, е отворен към промяната на цвета.
Алонсо изрази надежда, че новият двигател на "Рено" ще му позволи да постигне силни резултати.
"Гледайки новата кола, се чувствам развълнуван и леко притеснен. Ако успеем да развием ключовите предимства на шасито заедно с подобрената мощност на "Рено", можем да направим следващата крачка. Колата изглежда с изчистен дизайн и много добре обмислена. Новият цвят е страхотен и наистина хваща окото", каза Алонсо при представянето на болида.
През есента "Макларън" обяви очаквания край на партньорството с "Хонда" във Формула 1. Липсата на развитие на двигателя и през миналия сезон накара британския отбор потърси промяна. В следващите три сезона "Макларън" ще използва двигатели на "Рено".
Главният механик по аеродинамиката Петер Продрому заяви, че двата двигателя имат сходни механични оформления, което не води до голяма промяна в дизайна на колата. Най-много работа е била свършена по системата за сигурност Halo (ореол – от англ.) и внедряването на новия двигател на "Рено".
Според Булие задвижващите системи на френския производител правят болида по-бърз с една секунда в сравнение с миналата година. Засега обаче данните на "Макларън" са изцяло от компютърни симулации и изпитания във въздушен тунел, а не на пистата.
"Мерцедес", "Ферари" и "Редбул" вече представиха болидите си за новия сезон. В понеделник започват тестовете на пистата "Каталуня" в Барселона. Сезонът във Формула 1 започва на 25 март в Австралия.
Дневник
Коментари
Добави коментар