Четирикратният световен шампион във Формула 1 Себастиан Фетел даде най-добро време във втория ден от предсезонните тестове. Германският пилот на "Ферари" навъртя 98 обиколки (456 километра) на пистата "Каталуня" край Барселона, а най-доброто му постижение беше 1:19.673 минути.

Фетел записа резултатът си с гумите софт и беше по-бърз от най-доброто време поставено на тестовете преди 12 месеца, когато Валтери Ботас записа 1:19.705 при доста по-добри условия.

Както и в първия ден от тестовете в Барселона беше много по-студено от обичайното. Пилотите все пак се радваха на сухо време, а обедната почивка беше отменена, заради задаващият се циклон по-късно през деня. След края на изпитанията следобяд, над столицата на Каталуня заваля и сняг.

Въпреки ниските температури от около 4-5 градуса, Фетел даде резултат с половин секунда по-добър от този на Даниел Рикардо в първия ден.


"Днес беше важно не толкова времето ни, а фактът, че направихме почти 100 обиколки без да имаме някакъв проблем с болида. Над това сме се концентрирали в момента и аз съм доволен. Иначе всичко е наред с изключение на това, че е много студено", каза Фетел, който караше за първи път новия болид SF71H.

Зад германския ас на "Ферари" остана Валтери Ботас, който записа 1:19.976 с гумите медиум. Финландецът завъртя 94 тура (438 обиколки), след като "Мерцедес" промени първоначалните си планове. Световните шампиони смятаха за втори пореден ден да дадат по една сесия на двамата си пилоти, но заради променливото време Ботас остана в кокпита през целия ден.

"Решението беше мое, защото не знаехме какво време да очакваме следобяд. Валтери каза, че се чувства добре и, че започва да усеща по-голяма увереност с всяка изминала обиколка. След като отпадна паузата по обяд сметнах, че е по-добре да имаме още един час за изпитания, вместо да го изгубим докато се сменяме", каза световният шампион Люис Хамилтън.

За негово съжаление прогнозата за времето за сряда не е оптимистична, след като се очакват валежи. Поради тази причина отборите искат тестовете да бъдат удължени с още един ден и да продължат до петък.

След тежкия първия ден в "Макларън", в който Фернандо Алонсо имаше проблем с окачването и изгуби задната си дясна джанта, сега тимът имаше малко повече поводи за оптимизъм. Щофел Вандорн даде трети резултат – 1:20.325. Белгиецът използваше най-меките гуми хиперсофт, но неговите изпитания бяха ограничени до едва 37 обиколки.

Болидът на Вандорн имаше проблем в ауспуха, което доведе до загуба на мощност и преждевременно прибиране в бокса.

Зад пилота на "Макларън" се нареди Макс Верстапен, който направи 67 обиколки и с гумите медиум беше само на една хилядна зад Вандорн в най-добрия си опит. Останалите, които взеха участие във втория ден от тестовете бяха Карлос Сайнц с "Рено", Пиер Гасли с "Торо росо", Роберт Кубица и Сергей Сироткин от "Уилямс", Естебан Окон с "Форс Индия", Шарл Леклер със "Заубер" и Кевин Магнусен от екипа на "Хаас".

Интересно оплакване пък имаше пилотът на "Торо росо" Пиер Гасли, който изрази недоволството си от системата за сигурност halo (ореол от англ.). Французинът обясни, че е скъсал своя гащеризон, в опита си да излезе от болида.

Гасли е първият пилот, който има оплаквания от ореола, след като много от колегите му са положително настроени, след като сигурността е повишена.

Дневник