Себастиан Фетел направи 171 обиколки в първия ден от втората сесия на предсезонните тестове във Формула 1. Пилотът на "Ферари" записа и най-бързия опит на пистата "Каталуня" край Барселона – 1:20.396 със смесите медиум на "Пирели".

Четирикратният световен шампион впечатли с темпото си в дълги обиколки, а освен това неговият болид нямаше никакви технически дефекти и му позволи да остане максимално дълго на пистата. Пилотът на "Ферари" се прибираше съвсем за кратко в бокса, уточнявайки настройките с екипа си.

"Денят беше много добър за нас, успяхме да изпълним цялата програма, която си бяхме задали. Условията не бяха перфектни, защото имаше доста силен вятър, но съм доволен", каза Фетел, който навъртя близо 800 километра през деня.

Най-добрият опит на Фетел в петия ден от тестовете беше по-бърз с две десети от постижението на Валтери Ботас. Пилотът на "Мерцедес" караше преди обяд и завъртя 86 обиколки, а след паузата "предаде щафетата" на световния шампион Люис Хамилтън.

Британецът караше предимно с гумите софт и записа най-добър резултат 1:20.808. Хамилтън се насочи към дълги серии от обиколки и направи общо 91 тура.

Между двамата пилоти на "Мерцедес" се вклини Макс Верстапен с "Ред бул". Холаденцът остана в кокпита през целия ден, подобно на Фетел и завъртя 127 обиколки. 20-годишният пилот постигна най-добрия си резултат със смесите медиум - 1:20.649.

По цял де изпитания получиха още Пиер Гасли с "Торо Росо", Кевин Магнусен от "Хаас", Серхио Перес ("Форс Индия"), Маркус Ериксон от "Заубер" и пилотът на "Макларън" Щофел Вандорн. Смяна имаша в екипите на "Уилямс", където караха Сергей Сироткин и Ланс Строл, и "Рено" - Нико Хюлкенберг и Карлос Сайнц младши.

Проблеми за болидите с двигател "Рено"

Петият тестови ден и първи от втората сесия в Барселона беше белязан от доста технически дефекти. Всички те бяха свързани с болиди, задвижвани от двигателите "Рено".

Още в началото на деня Щофел Вандорн от "Макларън" беше принуден да спре. Белгиецът получи повреда в електрониката още в края на инсталационната си обиколка, след излизането на трасето в 9 часа сутринта.

"Щофел докладва за загуба на мощност и трябваше да приберем болида обратно в бокса", съобщиха от "Макларън". Същият проблем се появи и след повторното му излизане, което продължи само три обиколки.

Работата продължи дълго и от "Макларън" разследваха причините за дефекта. Вандорн се завърна на трасето едва след прекъсването, когато беше сполетян от нов проблем – теч на хидравлична течност.

В края на деня белгиецът имаше на сметката си само 38 тура.

"Проблемът не беше много сериозен, но ни отне доста време, за да го поправим. Надявам се, че всичко ще е зад гърба ни и утре отборът ще продължи по-уверено", каза Вандорн.

Състезателният директор на "Макларън" Ерик Булие пък каза, че няма нищо притеснително и драматично: "По-добре е такива неща да стават в тестовете, а не в състезания, така че засега всичко е наред".

Трудности имаше и Верстапен, който трябваше да се прибере в бокса след направени 114 обиколки. Холандецът докладва за проблем с батерията, но успя да се върне за последния час от изпитанията, когато завъртя още 16 тура.

"Денят беше добър, с изключение на този малък проблем, но не е нещо притеснително. Просто смяната на батерията винаги отнема време", каза Верстапен.

Заводският тим на "Рено" пък се оплака от проблем в трансмисията, както и някои електронни сензори. Французите нямаха проблем с издръжливостта на мотора, но програмата им претърпя леки промени.

Заради неточностите Хюлкенберг направи само 49 обиколки, докато във втората сесия Сайнц завъртя 91. Постиженията и на двамата обаче бяха идентични, като дадоха седми и осми резултат.

От "Рено" обясниха, че са използвали петия ден от тестовете за изпитания на аеродинамични елементи, търсене на настройки и състезателни симулации.

Дневник