Туристите крадат идеи от хотелските дизайнери, за да разкрасят собствените си жилища. Изследване на търсачката за хотели Booking.com показа, че при завръщане у дома над половината от пътешествениците изпитват желание да обновят мебелировката у дома, а една трета твърдят, че са удължили престоя си заради стилния интериор на мястото, където са отседнали.
Компания Booking.com се допита до 19 хил. пътуващи в цял свят, а от отговорите им се разбира, че над 70% от потребителите на търсачката избират да се настанят в обекти, мебелировката на които се различава значително от стила на собствения им дом.

Над половината (51%) от хората, отсядали в обект с необичаен дизайн, са се прибрали с намерението да променят интериора на собственото си жилище. Сред родените от средата на 80-те до началото на 21 в. процентът е 67.

Участвалите в анкетата са най-силно впечатлени от вътрешното оформление на пространствата в Хелзинки, Копенхаген, Айндховен, Грац и Милано. Една трета от анкетираните са казали, че са очаровани от местните цветове, тъкани и орнаменти, 32% са се вдъхновили от досега с чуждата култура, а всеки пети иска да привнесе в дома си нещо от посетените музеи, галерии и други културни средища.

Ето как пътуващите оценяват причините, поради които предпочитат необикновените интериорни решения през ваканцията си. За 54% това са нови впечатления, 45% оценяват срещата с непознатата култура, 29% са доволни, че сменят обстановката, 15% търсят идеи за планиран ремонт у дома, също толкова се радват на възможността да поживеят в обстановка, която е неподходяща за всекидневието.

Dnevnik.bg