Ферари" даде най-добър резултат и в последния ден от предсезонните тестове във Формула 1. Кими Райконен, който беше зад волана на SF71H, записа 1:17.221 с най-новите гуми на "Пирели" от сместа хиперсофт.

Райконен се доближи до темпото на своя съотборник Себастиан Фетел, който в четвъртък постави нов неофициален рекорд на пистата "Каталуня" край Барселона. Ледения изостана само с 40 стотни от постижението на Фетел.

За първи път от началото на изпитанията през 2018 г. температурите на въздуха достигнаха 20 градуса, а тази на трасето беше 37. Това позволи на всички екипи да натоварят техниката и да извлекат най-доброто от болидите си. От "Ферари" останаха доволни от темпото си в дълга серия от обиколки, а Райконен завъртя общо 157 тура.

"Общо взето се чувствах добре и болидът се представя добре. Времето преди това не беше идеално, но сега условията се подобриха. Тепърва ще видим как ще се чувстваме в Мелбърн", каза Райконен.

Той работи през целия ден, като успя да направи пълна състезателна симулация. Райконен използва различни типове гуми, както и разични нива на горивото. В сутрешните часове финландецът работеше по различните настройки на своето "Ферари".

Най-накрая по-добър ден имаха и от "Макларън", като Фернандо Алонсо показа впечатляваща скорост. Испанецът завъртя 93 обиколки и беше най-близо до Райконен. Двукратният световен шампион направи най-добрата си обиколка за 1:17.784 с гумите хиперсофт.

Той беше по-бърз с три десети от Карлос Сайнц с "Рено", както и Даниел Рикардо, който караше със суперсофт.

Пилотът на "Макларън" имаше проблем с турбото при първото си излизане на пистата, което наложи и смяната на двигателя му. Едва след обедната пауза Алонсо се върна на пистата, но успя да изпълни голяма част от програмата си.

"Денят беше много особен за нас, защото в сутрешните часове имахме проблем, но след това момчетата свършиха невероятна работа. След обедната пауза компенсирахме загубата на време", каза Алонсо.

От "Мерцедес" "крият" темпото си

Пилотите на "Мерцедес" Люис Хамилтън и Валтери Ботас отново си поделиха деня, като караха по една сесия преди и след паузата. Световните шампиони завъртяха общо 201 обиколки, но се концентрираха върху дълги серии от турове с по-твърдите смеси гуми, вместо да преследват рекордни резултати.

"Определено вече чувствам колата доста по-добре от първите дни. Мисля, че свършихме най-важната работа и разбираме по-добре настройки и как да извлечем скорост от болида", каза Валтери Ботас.

В рамките на осемте дни изпитания пилотите на "сребърните стрели" завъртяха общо 1040 обиколки или 4841 километра с новия болид W09.

"Мерцедес" записа и най-високата скорост по време на предсезонните тестове – 334.3 км/ч, с близо пет километра повече от това, което реализира двигателят на "Ферари" в болида на Кими Райконен.

В тестовете двете най-добри времена бяха на пилотите на "Ферари", поставени в последните два дни. Фернандо Алонсо единствен, заедно с Фетел и Райконен слезе под 1:18 минути за обиколка, а бързи обиколки с гумите хиперсофт направиха още Даниел Рикардо и Карлос Сайнц, съответно във втория и четвъртия ден от изпитанията.

На пистата "Каталуня" най-добрите времена на "Мерцедес" бяха записани с гуми ултрасофт. Хамилтън изостана с повече от 1.3 секунди от Фетел, което беше ясен признак, че "сребърните стрели" предпочитат да крият своята скорост.

Първото състезание за сезон 2018 във Формула 1 е на 25 март на пистата "Албърт парк" в Мелбърн.

Дневник