Формула 1 започва своята втора година след ерата Бърни Екълстоун и планира все по-големи промени в най-популярния автомобилен спорт. Седмица преди началото на сезон 2018, който ще стартира традиционно в Мелбърн, собствениците от "Либърти медиа" обявиха, че започват и първата си глобална маркетингова кампания.

След като досега Формула 1 се рекламираше основно със случващото се на пистата и то само в състезателните уикенди, сега планът е за много по-сериозно присъствие в социалните мрежи, за да се чувстват феновете още по-близо.

В петък в социалните канали на Формула 1 се завъртя видео с дължина една минута, което беше озаглавено "Разработена лудост". В него шестима "суперфенове" от целия свят посещават истински въздушен тунел, за да усетят силата на Формула 1. С видеото от "Либърти медиа" искат да подгреят феновете преди първото състезание на пистата "Албърт парк".

Според наскоро назначения маркетинг директор Ели Норман, отборите от Формула 1 приемат добре идеята.

"Определено имаше одобрение на тази наша кампания спортът да се рекламира сам и да използва много повече социалните мрежи. Някои Отборите работят много здраво, за да развият колите си, пилотите също се трудят постоянно, но това само по себе си не рекламира спорта, затова беше нужно да се направи нещо", каза Норман.

Той уточни, че през следващата седмица ще има още по-сериозна кампания, която да съпътства подготовката за първия състезателен уикенд. Според Норман рекламата ще се развива в течение на сезона.


"Едно от нещата, които замисляме е създаване на 30-секундни филмове, които да показват ключовите моменти от състезанията. Това ще помага на феновете да са още по-близо до спорта и да се чувстват въвлечени", каза още директорът.

Първата година след придобиването на спорта от "Либърти медиа" беше по-тиха, като американците уточниха, че се запознават с обстановката. В края на сезона обаче те обявиха смяната на логото на Формула 1, както и преминаването към нова дигитална епоха.

За 2018 г. Формула 1 планира фенски фестивали в четири града – Шанхай, Марсилия, Берлин и Маями. Подобно нещо беше направено през миналото лято, когато отборите караха по улиците на Лондон, където се събраха над 100 хиляди души.

"Някои отбори наистина много харесаха идеята. Със сигурност няма всички 10 тима да са на тези фестивали, но всичко ще зависи от логистиката и датите", каза още Норман.

От "Либърти медиа" вярват, че всички отбори вече са много по-въвлечени в промотирането на спорта и осъзнават каква сила притежават.

"Те работиха много здраво за подобряването на своите социални канали и наистина виждаме ентусиазъм, който ще движи Формула 1 напред".

Дневник