Концептуален автомобил, заел почетно място на щанда на "Тойота" на приключилия миналата седмица автосалон в Женева, намекна, че компанията може да съживи легендарния си спортен автомобил "Супра". "Джи АР Супра рейсинг концепт" показва бъдещия потенциал на кола, която може да осигури висока ефективност както на пътя, така и на пистата.

Името "Супра" за пръв път се появява през 1978 г. като по-голяма и по-мощна версия на второто поколение "Селика", преди да се превърне в успешен модел сам по себе си. Моделът все още има статуса на знаменитост сред любителите на спортни автомобили 16 години след спиране на производството.
 

Показаният на салона прототип е компактен автомобил с две врати, като е с предно разположение на двигателя и задвижване на задните колела. Създадена от "Тойота Газу Рейсинг", колата ще дебютира във видеоиграта "Гран Туризмо Спорт", която ще бъде на пазара през април 2018 г.


"Джи АР Супра рейсинг концепт" има голямо задно крило. С цел намаляване на теглото за изработването на броните, предния сплитер, задния дифузьор, капака на мотора, праговете и корпусите на огледалата е използван лек композитен материал. Това е и причината предното стъкло и страничните прозорци да са изработени от пластмаса.

Шасито на автомобила е снабдено с понижено предно и задно окачване със стандартни компоненти. Състезателните колела на BBS са оборудвани със състезателни гуми "Мишлен". Спирачната система използва "Брембо Рейсинг" спирачни апарати и дискове. Автомобилът има състезателна изпускателна система.


Кабината е изцяло състезателна, като седалката и предпазният колан са на компанията OMP. Те също така доставят и волана, монтиран на състезателна колона и снабден със система за смяна на предавките. Вратите са облицовани с панели от въглеродни влакна, а таблото включва състезателен дисплей.


Изискванията за безопасност при състезания се покриват с клетка и пожарогасители, а горивните и спирачните линии, педалната кутия, станциите за зареждане на акумулатора и окабеляването са проектирани да отговарят на стандартите за състезания.

Дневник