Мерцедес" направи обстойно разследване на причините, заради които Люис Хамилтън не успя да спечели първия старт от новия сезон във Формула 1. Световният шампион водеше в Гран при на Австралия, но след спиранията в бокса беше изпреварен от Себастиан Фетел с "Ферари".

Първоначално от "Мерцедес" смятаха, че софтуерът, който използват за състезателната си стратегия, е дал грешка, но се оказва че причината е съвсем различна. Това обясни един от старши инженерите в отбора Андрю Шовлин по време на анализа на състезанието за PurePitwall.

Оказва се, че бъг в един от инструментите за работата на отбора при анализиране на времената и изготвяне на стратегията е объркал инженерния екип на "Мерцедес". От тима са смятали, че четирикратният световен шампион е трябвало да бъде в рамките на 15 секунди от Фетел, докато актуалната разлика е била малко под 13.

Точно това предизвика объркване в тима, а Хамилтън реагира гневно: "Какво стана, момчета, защо не ми казахте, че Фетел излиза пред мен? Отговорете ми, какво стана?", попита ядосаният Хамилтън по радиото, след като остана втори. Тогава от питуола отговориха с простото: "Мислехме, че сме в безопасност".

Въпросният инструмент (delta lap times), който използват в "Мерцедес", помага на отбора да налага определено темпо при движение зад виртуална кола за сигурност. Според Шовлин грешката е открита едва сега, но в бъдеще ще бъде изчистена.

Анализът на отбора показва още, че в момента, когато Фетел е водел в състезанието, Хамилтън все още е изпълнявал програма за пестене на горивото. "Можехме да натиснем по-здраво, но точно тогава все още бяхме на фазата да пестим гориво, защото "Албърт парк" е много сложна писта, в която да се вместиш в лимита от 105 км", обясни Шовлин.

Точно заради грешното изчисление, че Фетел ще излезе зад Хамилтън при смяната в бокса, от "Мерцедес" не са наредили на световния шампион да вдигне темпото си, а са го инструктирали да пази гумите.


"За нас е огромно разочарование да знаем, че сме имали достатъчно бърза кола, която да спечели състезанието, но въпреки това не успяхме да изпълним целта си. Това обаче ни дава шанс в бъдеще да обезпечим подобни грешки, един от вариантите е да трупаме малко по-голям аванс, а другият е просто да преосмислим стратегията", добави още Шовлин.

За втора поредна година "Мерцедес" стартира от полпозишън в Австралия, но не успя да спечели състезанието. Вторият кръг за 2018 г. е Гран при на Бахрейн на пистата "Сахир", където преди 12 месеца победител отново беше "Ферари". Състезанието е на 8 април.

Дневник