Световните шампиони във Формула 1 "Мерцедес" дадоха разяснения как работи двигателят им в различните режими, които се оказаха много коментирани от началото на сезона. Люис Хамилтън се пошегува, че специалният квалификационен режим трябва да бъде наричан "парти режим", а квалификацията в Австралия предизвика огромни дискусии.

В първите две части от квалификацията "Ферари" и "Ред бул" бяха близо до световния шампион, преди в третия сегмент Хамилтън да даде време с шест десети от секундата по-добро от преките си конкуренти.

Съвременните задвижващи системи във Формула 1 са много сложни и се състоят от двигател с вътрешно горене, турбокомпресор, мотогенератори на кинетичната енергия (MGU-K) и изгорелите газове (MGU-H), електроника и батерия. Различните режими, които от "Мерцедес" използват, се базират на различно взаимодействие между отделните елементи.

Представянето на двигателя може да се подобри чрез впръскване на повече гориво в горивната камера или по начина, по който мотогенераторите възстановяват и разгръщат енергията.

Трите различни режима, които използва двигателят на "Мерцедес", се базират на различни настройки на MGU-K и MGU-H. Според обясненията на тима най-често в състезания се използва режимът за съхранение. Той балансира представянето на болида и оставя допълнителен ресурс в случай на нужда.

Именно това превключване между отделните режими не се хареса на останалите отбори, а шефът на "Ред бул" Кристиан Хорнер призова квалификационният режим да бъде забранен.

"В двигателите, които използва "Мерцедес", няма нищо нередно. Това потвърдиха и от ФИА, така че ние не можем да се притесняваме. Същите агрегати използват и другите отбори с наши двигатели - "Уилямс" и "Форс Индия", мисля, че се правят опити да се създава излишно напрежение в началото на сезона", каза шефът на отдела по двигателите Анди Кауъл.

Според изнесената информация от отбора първата писта, която ще затрудни повече отборите, е тази в Баку. Гран при на Азербайджан е четвърти кръг, а с консервативния начин, по който "Мерцедес" използва двигателите си в състезанията, от тима искат да имат по-голям ресурс именно за първата европейска надпревара.

Хамилтън преследва рекордно класиране в точките в Бахрейн

Междувременно световният шампион Хамилтън е изправен пред рекордно състезание в неделя. В Гран при на Бахрейн британецът може да запише 27-о поредно състезание, в което влиза в зоната на точките. Толкова записа и Кими Райконен в периода 2012-2013, когато караше за отбора на "Лотус".

При Хамилтън резултатът е още по-впечатляващ, след като в 26 поредни състезания той не само беше в точките, но в 19 от тях се качи на подиума. За последно 33-годишният британец не спечели точки в Гран при на Малайзия през 2016 г., когато отпадна след проблем в двигателя, докато водеше.

От "Мерцедес" вече заявиха, че очакват много тежко състезание и в Бахрейн след добрата скорост, която показаха от "Ферари". Себастиан Фетел спечели първия старт в Малайзия, а по традиция Скудерията се представя добре и в пустинята, където е пистата "Сахир".

"Още в Мелбърн видяхме, че двата болида на "Ферари" притежават отлична скорост и темпото им е много добре. Аз очаквам битката да бъде много завързана и в Бахрейн", каза шефът на "Мерцедес" Тото Волф.

Дневник