Собствениците на Формула 1 от "Либърти медиа" представиха плановете си за промяна на спорта от сезон 2021. Американската компания, която придоби търговските права от Бърни Екълстоун в началото на 2017 г. продължава да търси начини към повишаване на конкуренцията и интереса към най-престижната автомобилна надпревара.

Преди началото на състезателния уикенд за Гран при на Бахрейн шефовете на "Либърти медиа" проведоха среща с екипите, които в момента са в шампионата. На нея бяха представени насоките, към които ще се върви от 2021 г. Тогава изтича настоящото споразумение "Конкорд".

Една от основните промени е, че задвижващите системи от 2021 г. ще са по-евтини, по-опростени и ще бъдат доста по-шумни. От "Либърти" изразиха надежда, че те ще са по-мощни, но и същевременно ще се работи към намаляване на необходимостта от наказания.

"Новите правила ще позволяват направата на уникални двигатели от всеки отбор, но и достатъчно привлекателни, за да влизат още участници", гласи разяснението.

Двигателите ще продължават да са турбохибридни, но вероятно ще бъде премахнат един от моторгенераторите – MGU-H, този на изгорелите газове, като в същото време MGU-K (кинетичната енергия) ще е по-голям.

Една от важните новости ще бъде въвеждането за таван на бюджетите. Според непотвърдена информация това ще е сума от порядъка на 150 млн. долара. В момента водещите отбори "Мерцедес" и "Ферари" имат годишна издръжка от над 400 милиона, а "Ред бул" около 350. Целта на "Либърти медиа" е да намали разликата между тимовете в шампионата.

"Ферари" ще продължи да получава бонус заради историческата стойност на италианската марка, както и това, че произвежда двигатели за другите отбори. Вероятно обаче бонусът за Скудерията ще е с по-ниска стойност.

"Болидите трябва да позволяват повече изпреварвания. Инженерната мисъл ще бъде много важна, но също така искаме да увеличим пилотския фактор", добавиха собствениците на спорта.

Те планират да стандартизират компоненти като електрониката на болидите, а вероятно и шаситата, а двигателите и аеродинамиката да зависят от всеки отбор.

"Ферари" с по-добро темпо от "Мерцедес" в Бахрейн

В петък се проведоха първите две свободни тренировки преди Гран при на Бахрейн. "Ферари" показа по-добро темпо от преките съперници от "Мерцедес" и затвърди впечатленията, че пистата "Сахир" пасва на Скудерията, където Себастиан Фетел спечели преди година.

В първите 90 минути за подготовка най-бърз беше Даниел Рикардо, който направи само 14 обиколки. Австралийският пилот на "Ред бул" записа най-добра обиколка от 1:31.060, като направи стинтове с гуми медиум и софт. Втори остана Валтери Ботас от "Мерцедес", който изостана с три десети зад австралиеца, но с 94 хилядни пред Кими Райконен.

Себастиан Фетел и Люис Хамилтън допълниха първите пет, а Макс Верстапен имаше проблеми. Холандецът изгуби мощност още след излизането си на пистата и трябваше да се прибере в бокса, буквално бутайки болида си. До края на първата тренировка Верстапен не се появи обратно.

Във втората тренировка, която се проведе на осветление и при условия, очаквани в квалификацията и състезанието, най-бързи бяха от "Ферари". Кими Райконен зададе темпото с 1:29.817, а Фетел беше само с 11 хилядни зад съотборника си.


Пилотите на "Ферари" направиха съответно 31 и 37 обиколки, като имаха и симулация на квалификационни обиколки. Разликата с "Мерцедес" беше много по-голяма, след като Валтери Ботас, който беше трети изостана с повече от половин секунда от Райконен.

Световният шампион Люис Хамилтън се оплака от проблеми с баланса и най-добрата му обиколка беше с 635 хилядни по-бавна от тази на Райконен. За разлика от първата тренировка, в която британецът караше с гуми медиум и софт, този път той направи няколко тура с медиум, след което премина изцяло на най-меките смеси за уикенда – суперсофт. Пилотът на "Мерцедес" запази един комплект от жълтите гуми софт.

Дневник