Гран при на Китай трябваше да бъде безоблачно състезание за "Ферари" след първата редица, спечелена в квалификацията и победите в надпреварите в Австралия и Бахрейн. Всичко обаче завърши с грешни решения и осмо място за Себастиан Фетел след удар от Макс Верстапен.

Фетел запази лидерството в шампионата, но вече води само с девет точки пред Люис Хамилтън. След надпреварата в Китай германецът реши да не напада Верстапен за провала си.

"Той вече не е млад, така че не можем да отдаваме всичко на младостта. А и това може да се случи, дори когато имаш 300 старта. Според мен е въпрос на грешна преценка, която обаче ни костваше състезанието, както на него, така и на мен", каза Фетел.

Той обясни, че не е опитал да блокира Верстапен, защото е бил наясно че няма нужната скорост.

"Бях наясно, че ще ме изпревари, както го направи и Даниел (Рикардо). Те бяха много бързи с новите гуми и беше нормално, просто опитвах да стигна до финала, но сега трябва да приема осмото място", добави четирикратният световен шампион. "Макс дойде при мен след състезанието и говорихме. Казах му, че трябва да преценява по-добре, защото състезанието е дълго и така пропусна да бъде на подиума. Мисля, че ме разбра".

След финала Верстапен обяви, че вината е негова, и се извини, след като предизвика проблеми във втори пореден старт.

"Видях, че има проблеми с гумите и реших да спра по-късно. Задните ми гуми обаче блокираха и го ударих, което беше изцяло моя грешка", каза 20-годишният холандец.

Тежък уикенд имаше и световният шампион Люис Хамилтън, който не успява да спечели в трети пореден старт след подиумите в Австралия и Бахрейн (втори и трети), сега остана четвърти.

"Нямах скорост днес, така че се опитах да се задържа в битката максимално дълго. Трябва да признаем, че не бяхме на нивото на другите, накрая нямах и ресурс в гумите, затова просто се опитвах да бъда в 10 секунди зад Макс, за да съм четвърти", каза световният шампион.

Британският пилот определи представянето на неговия екип и на самия себе си като трагично в събота и неделя.

"Определено се представяме под очакванията от началото на сезона, така че трябва да видим какво не правим добре и да се опитаме да обърнем ситуацията", каза в падока пилотът на "Мерцедес".

За "Сребърните стрели" това е първи случай в ерата на турбохибридните двигатели, в който тимът не успява да спечели три поредни състезания.

Шефът на отбора, който спечели, "Ред бул" Кристиан Хорнър отдаде дължимото на отбора. Според него именно екипната работа е надделяла в Китай.

"Много хора забравят, че Формула 1 е отборен спорт, ние имаме 700 служители и всеки един от тях има принос за тази победа. Наистина страхотно представяне. Имахме и малко късмет, но взехме най-правилните решения", каза Хорнър.

Той разкри, че главният механик на Даниел Рикардо е предложил двете коли да бъдат обсужени едновременно при спиранията в бокса, което се оказа решаващо.

"Главният механик на Дани – Кристиан, каза, че ще се справят, и повикахме двете коли едновременно и при двата ни стопа. Наистина момчетата бяха великолепни", добави Хорнър пред Sky Sports.

Дневник