"Фейсбук" се опитва да ограничи обхвата на новите европейски правила за личните данни, тихомълком променяйки условията си, пише агенция "Ройтерс".

Общият регламент за защита на личните данни (GDPR), който ще влезе в сила на 25 май, дава много по-големи права на потребителите да защитят информацията, която споделят с бизнеса.

Ако той влизаше в сила утре, от него щяха да могат да се възползват 1.9 млрд. потребители на социалната мрежа в Африка, Азия, Австралия и Латинска Америка. Това е така, защото международната централа на "Фейсбук" в Ирландия работи по правила и условия, приложими за всички потребители извън САЩ и Канада. От идния месец обаче тя ще отговаря само за хората в ЕС, за да изключи 1.5 млрд. потребители на други континенти от новото законодателство, потвърдиха от "Фейсбук" за "Ройтерс". Те вече ще разчитат на защита по американските закони.

Това ще намали опасността от сериозни наказания за социалната мрежа, тъй като GDPR позволява компаниите да бъдат глобявани с до 4% от глобалните си приходи. Промяната, предприета сега, ще засегне над 70% от хората с регистрация в нея. Според данни от декември: 239 млн. души в САЩ и Канада имат акаунт, в Европа те са 370 млн., а в останалите части от света – 1.52 млрд.

"Фейсбук" създаде ирландската си централа през 2008 г., за да се възползва от ниските корпоративни данъци в малката държава.

В изявлението си пред агенцията социалната мрежа посочи, че в бъдеще планира да приложи правилата от GDPR и в останалата част на света. По-рано този месец създателят на "Фейсбук" Марк Зукърбърг обясни, че смята да пренесе "духа" на европейското законодателство в глобалната си дейност, но не се ангажира с детайли.

В последните седмици "Фейсбук" е обект на остри критики и разпити от държавните власти по света след скандалите с "Кеймбридж аналитика" и руската намеса в американските избори. Зукърбърг премина през две петчасови изслушвания в американския Конгрес и бе привикан от британския парламент и от евродепутатите.

Дневник