Международните големи брандове в облеклото – като "Гап" (Gap), "Зара" (Zara), Ейч енд Ем (H&M) и "Топшоп" (Topshop) – обявиха, че се отказват да зареждат с мохерна вълна, предаде "Франс прес", цитирана от БТА.

Изявлението им е факт, след като организацията за защита на животните ПЕТА (PETA) разпространи видео, на което се виждат малтретирани кози. Според организацията видеото е заснето в Южна Африка.

ПЕТА твърди, че това видео е "заснето от свидетел" и "съдържа изображения, които са снимани през януари и февруари тази година в 12 различни ферми" в Южна Африка. Това е страната, от която идва повече от половината мохер, продаван в света. Организацията поиска местните власти да започнат разследване.

Във видеото се вижда как ангорските кози, чиято вълна се използва за пуловери, шалове и одеяла, са влачени за рогата и краката, вдигани за опашките и хвърляни на земята от стригачите.

Това видео "подтикна много международни модни компании, сред които Ейч енд Ем, "Геп инк". (Gap Inc.), "Индитекс" (Inditex) и "Аркадия" (Arcadia), да наложат забрана върху продажбата на мохерна вълна", обяви ПЕТА в комюнике.

Говорителите на тези четири компании потвърдиха пред "Франс прес", че те се ангажират да премахнат до 2020 година това влакно, оценявано заради своята мекота и лекота.
Въпреки това шведската компания Ейч енд Ем уточни, че използва и съвсем малко мохер в своите колекции (0,044 процента от използваните влакна), а за испанския им конкурент "Индитекс" ("Зара", "Пул енд Беър" (Pull&Bear), "Масимо Дути" (Massimo Dutti), "Бершка" (Bershka), "Страдивариус" (Stradivarius), "Ойшо" (Oysho), "Зара Хоум" (Zara Home), "Утерке" (Uterque)) тази материя се съдържа "в минимален брой продукти". /БТА-ИКОНОМИКА ЕКСПРЕС/ Галя Горнишка//РВ/

dnevnik.bg