стъпването в длъжност на Владимир Путин за нов, четвърти, президентски мандат в Русия стана повод и за официалната премиера на президентската лимузина, в чието разработване бяха вложени над 12 милиарда рубли.

Колата е известна като проект "Единна модулна платформа" ("Кортеж").

Макар да не се знае нищо официално, специализирани издания отдавна описват основни параметри на лимузината под бранда Aurus (комбинация от Aurum, латинското име на златото, и Russia).

Досега руският президент използваше брониран мерцедес.

Досега руският президент използваше брониран мерцедес.


В проекта бяха разработвани 4 вида, като днешният е бронираната лимузина ЕМП-41231SB с дължина от почти 7 метра (6840 мм) и 6.6-литров бензинов V12 двигател с турбини. Мощността на двигателя е 860 конски сили, въртящият момент е 1000 Нм, пропотипът му бе показан на международния автосалон в Москва през август 2016 г. и се твърди, че е унифициран с 4.4-литровия V8 на седана ЕМП-4123, създаден в сътрудничество с "Порше".

Лимузината е с 9-степенна автоматична скоростна кутия КАТЕ R932 руска разработка без традиционен хидротрансформатор за по-добра ефективност. Трансмисията е хибридна.

Освен споменатия седан има и микробус ЕМП-4125 и модел за пресечен терен.


Наблюдатели на автопарка обърнаха внимание, че този път в кортежа са били използвани чуждестранни мотори, а не мотоциклети на "Иж", разработени от концерна "Калашников".

Така Путин прекъсна традицията да се използва мерцедес от бранда Pullman, какъвто наследи от Борис Елцин, когато стана президент през 2000 г. От 2004 г. това бе новият Pullman Guard (W220), а след това - W221.

През 2017 г. на пазара излезе ново поколение под името Mercedes-Maybach S 600 Pullman Guard (VV222), но по това време вече започнатият през 2012 г. проект "Кортеж" сигнализира, че ще предостави лимузина за церемонията през май 2018 г.

Изключителен разработчик е ГНЦ РФ ФГУП НАМИ (Държавен научен център на Руската федерация Федерално унитарно предприятие Централен научноизследователски автомобилен и автомоторен институт). Платформата е изцяло финансирана от държавния бюджет и в нея вече са вложени поне 12 милиарда рубли (почти 160 млн. евро по днешния курс).

Дневник