Доставките на смартфони в Европа през първото тримесечие на 2018 г. са намалели с 6.3% спрямо предходния период, което е и най-големият спад в рамките на три месеца. Заедно с тях намалява и продажбата на мобилни устройства.

На континента са пристигнали общо 46 млн. смартфона. От тях 30 млн. са продадени в Западна Европа, което е спад с 13.9%. Ръст от над 25% на руския пазар пък помогна на продажбите в Източна Европа да нараснат с 12.3 на сто до 16 млн. устройства, сочи прочуване на Canalys.

Според редица анализатори това се дължи на пренасищането на по-развитите пазари. За пример се посочват продажбите във Великобритания, които за първото тримесечие на годината са намалели с 29.5%. Във Франция спадът е с 23.2%, а в Германия - 16.7%.

Нова ера за смартфоните

"Това е нова ера за смартфоните в Европа. Тя представлява ново предизвикателство пред утвърдените компании и излизане от пазара през следващите години на по-малките марки", обясни анализаторът в Canalys Бен Стентон.

"Самсунг" и "Епъл" все още са най-големите производители на смартфони в света и въпреки че доставките спадат, средната стойност на всяко продадено устройство се увеличава. Това се дължи на новите модели на компаниите, които все още държат висока цена.

Китайският технологичен гигант Huawei продължава да заема трето място на пазара в Европа, увеличавайки доставките си с 38.6%, докато Xiaomi отчита ръст от 999%, за да си осигури 5.3% от пазара. Анализаторите очакват Xiaomi и продуктите на петия най-продаван производител на смартфон - HMD Global (държащ марката "Нокия"), да продължат своето развитие в Европа през следващите години.

Canalys отбеляза също така, че по-модерните камери и по-големите екрани стават все по-често срещани сред смартфоните и вече не са част от предимствата на големите компании. С 82.7% нараства броят на устройствата, доставени с повече от 4 GB RAM.

Дневник