Бирата не може да бъде рекламирана като полезен продукт, реши германски съд. Делото е по иск на група за защита правата на потребителите срещу пивовар, използващ реклама, която внушава, че бирата носи полза за здравето.
Конфликтът с компанията Haerle в южния германски град Льоткирх започна, когато берлинската организация протестира срещу употребата на думата bekömmlich. Тя няма конкретен превод на други езици, но смисълът ѝ е, че става дума за нещо, което е благотворно и вкусно.
Според решението на федералния съд - потвърждаващо присъда на по-ниска инстанция - точно тази дума не бива да се използва за реклама на напитки с алкохолно съдържание над 1.2%. Обяснението е, че населението масово възприема bekömmlich в смисъл на "здравословно"и "полезно".
Когато се използва за храна, думата означава, че продуктът лесно се понася и обработва от храносмилателната система дори при продължителна употреба, допълва съдът. А е известно, че бирата понякога причинява здравословни проблеми, се казва още в текста, цитиран от "Ройтерс".
Съдът на Европейския съюз забрани през 2012г. да се използва bekömmlich при рекламите и промоциите на вино.
Днешното решение идва в самото навечерие на световното първенство по футбол в Русия, на което пивоварите разчитат да помогне за увеличаване на продажбите. От 1993г. насам потреблението на бира е намаляло в Германия със 17%.
Дневник
Коментари
Добави коментар