Дизелът има бъдеще. Днес искаме веднъж завинаги да приключим дебата за края на дизеловата технология", каза главният изпълнителен директор на "Бош" д-р Фолкмар Денер на годишната конференция на групата, която се проведе вчера в Щутгарт. Той допълни, че новите разработки на компанията ще дадат възможност на производителите на автомобили да намалят емисиите от азотни оксиди толкова драстично, че те още днес да съответстват на бъдещите по-строги лимити.
Любопитното тук е, че тези резултати са постигнати чрез усъвършенстване на съществуващите технологии, като не са нужни допълнителни компоненти, които биха повишили разходите. От 2017 г. европейското законодателство изисква новите модели леки автомобили, да не отделят повече от 168 мг азотни оксиди на километър. До 2020 г. тази граница ще бъде намалена на 120 мг.
От "Бош" посочват, че още днес, двигателите, ползващи техните най-нови разработки, постигат 13 мг азотни оксиди на километър при идеални условия и 40 мг/км в градска среда. Ниските стойности са възможни благодарение на комбинацията от промени в технологията за впръскване на горивото, новоразработената система за управление на въздушния поток и интелигентното управление на температурата на отработените газове.
От "Бош" подчертаха, че дизеловият двигател далеч не е разкрил пълният си потенциал. Следващата стъпка е използване на изкуствен интелект, за управлението на процесите.
Дневник
Коментари
Добави коментар