Моторът, използван от "Ферари" 488GTB, 488 "Спайдър" и 488 "Писта" , за трета поредна година е избран за "Световен двигател на годината", показаха резултатите от тазгодишното издание на традиционния конкурс.

Осемцилиндровият V-образен агрегат с двойно турбо беше избран за победител от жури от 87 автомобилни журналисти от 35 държави.

Моторът спечели също категориите за агрегати с между 3 и 4 литра работен обем и най-добър спортен двигател. В тазгодишното издание на конкурса двигателят на "Ферари" 488 GTВ спечели с 288 точки преднина.

От 3902 кубика агрегатът изцежда 670 конски сили при 8000 об./мин. и 760 Нм при 2000 оборота. Двигателят катапултира 488 GTB до 100 км/ч за три секунди, а до 200 км/ч за 8.3 секунди. Максималната скорост е 330 км/ч. Обещаваният възможен разход на гориво е 11.4 л/100 км.
 

Втората позиция в класацията на най-добрите мотори на годината е за трилитров шестцилиндров мотор с турбо на "Порше", монтиран в цялата гама на "Карера". Третото място е за новият V12 мотор на "Ферари", които присъства в модела 812 "Суперфаст" и генерира 800 конски сили.


Същият двигател спечели и в категорията нови разработки. Втората позиция в тази категория е за V8 мотора на БМВ, монтиран в новото М5. Третото място е за хибридната система в "Порше Панамера Турбо S хибрид".

Заслужава отбелязване, че след шест последователни победи при моторите с под литър работен обем 999-кубиковият трицилиндров двигател с турбо на "Форд" отстъпи на трицилиндрова разработка на "Фолксваген".

За пета поредна година за "Зелен двигател на годината" беше определен електрическият мотор на "Тесла" Модел S, Модел Х и Модел 3. Той триумфира и в новата категория електрически мотори.

Ето и класирането:

Най-добър двигател на годината
1. Ferrari 3.9 литра битурбо V8 (669 к.с.) - 486
2. Porsche 3-литра шестцилиндров турбо (370 и 400 к.с.) - 198
3. Ferrari 6.5 литра V12 (800 к.с.)- 158

Зелен двигател на годината
1. Tesla електрически (320 - 700 к.с.) - 241
2. BMW 1.5-литра, три цилиндъра, електрико-бензинов (362 к.с.) - 103
3. BMW електрически от i3 (170, 184 к.с.) - 97

Нов двигател на годината
1. Ferrari 6.5 литра V12 (800 к.с.) - 285
2. BMW M 4.4 литра туин турбо V8 (600 и 626 к.с.)- 216
3. Mercedes три литра туин турбо 6 цилиндъра 48 волта (367 к.с) - 190

Перформънс двигател
1. Ferrari 3.9 литра битурбо V8 (669 к.с.) - 476
2. Porsche 4-litre boxer (500 к.с)- 158
3. Ferrari 6.5 литра V12 (800 к.с)- 85

Eлектрически двигател на годината
1. Tesla електрически (320 - 700 к.с.) - 408
2. BMW електрически от i3 (170, 184 к.с.) - 281
3. General Motors (204 к.с) - 238

До 1 литър работен обем
1. Volkswagen 999 кубика, трицилиндров, турбо (85, 95, 100, 110, 115 к.с.) - 283
2. Ford 999 кубика, трицилиндров, турбо (100, 125, 140 к.с.) - 267
3 BMW 647 кубиков двуцилиндров, бензинов за удължаване на пробега - 127

От 1 до 1.4 литра
1. PSA Peugeot Сitroen 1.2-литров, трицилиндров, турбо (110, 130 к.с.) - 295
2. Volkswagen TFSI ACT (150) - 185
3. Volkswagen 1.4-литра TSI (125 к.с.) - 169

От 1.4 до 1.8 литра
1. BMW 1.5-литра, три цилиндъра, електрико-бензинов (362 к.с.), използван в БМВ i8 - 223
2. BMW 1.5-литра (102, 109, 136, 150 к.с.) - 150
3. Volkswagen 1.5-литра TFSI Evo (120-192 к.с.) - 148

От 1.8 до 2.0 литра
1 Porsche 2-litre turbo (349 к.с.) - 264
2. Mercedes-AMG 2-литра turbo (360 к.с.) - 220
3. Honda 2-литра турбо (320 к.с) - 180

От 2.0 до 2.5 литра
1. Audi 2.5-литра петцилиндров с турбо (340, 367 к.с.) - 470
2. Роrsche 2.5-литра турбо (350 к.с.) - 352
3. Ford 2.3-литра турбо (350 к.с.) - 174

От 2.5 до 3.0 литра
1. Porsche 3-литра шестцилиндров турбо (370 и 400 к.с.) - 370
2. BMW M 3-литра туин-турбо (370 - 500 к.с.) - 185
3. Fiat Crhysler 2.9-литра, V6, туин-турбо (510 к.с.) - 153

От 3 до 4.0 литра
1. Ferrari 3.9 литра битурбо V8 (669 к.с.) - 560 точки
2. Mercedes AMG 4-литра, битурбо V8 (462 - 510 к.с.) 244
3. Porsche 4-литра боксер (500 к.с.) - 233

Над 4 литра
1. Ferrari 6.5 литра V12 (800 кс.) - 346
2. Audi 5.2-литра V10 (540 - 610 к.с.) - 238
3. BMW M 4.4 литра туин турбо V8 (600, 626 к.с.)- 176

Дневник