Пристрастяването към електронните игри е квалифицирано като ментално заболяване от Световната здравна организация (СЗО), съобщи "Ройтерс". То ще бъде вписано в Международната статистическа класификация на болестите като "постоянно или повтарящо се поведение към видеоигрите".

Експертът Шекар Саксена коментира, че едни от най-тежките случаи, констатирани от глобално проучване, са свързани с непрестанно играене за повече от 20 часа без спане, хранене и игнориране на всички останали всекидневни дейности като ходене на работа или училище.

Тя уточнява, че малък процент от тези хора развиват сериозен проблем, но е важно състоянието да бъде разпознато в начален етап, за да може да се предотврати. Саксена добавя, че ако подобно поведение продължава повече от година, може да бъде определено като болестно състояние.

От коалицията за видеоигрите, която включва най-големите производители в бранша, излязоха с позиция по казуса. Те акцентират, че продуктите, които предлагат, са предназначени за безопасно забавление, включват разнообразни жанрове и и се използват от над два милиона души. В текста се подчертава, че освен това продуктите им имат образователен, терапевтичен и ободряващ ефект.

Международната статистическа класификация на болестите съдържа над 55 хил. заболявания и състояния, които водят до смърт. Документът, който постоянно се допълва, се използва като база за работа на експерти не само от СЗО, но и по целия свят. Последната му версия ще бъде представена на годишната среща на организацията през май догодина.

Дневник