Испанското футболно първенство продаде телевизионните си права за следващите пет години за 4.48 милиарда евро. Търгът беше спечелен от компанията Mediapro, която ги държеше и до момента, а сега удължава договора си до края на сезон 2023-24.

Ръководството на Ла Лига изрази задоволство, че приходите от телевизионните права са с 30% повече от досегашната сделка, която изтича след година.

"Доволен съм, защото се запазва тенденцията към увеличаване на приходите. Това показва, че Ла Лига набира все по-голяма популярност и продължава да е качествен продукт. Испанската лига остава най-добрата в света", каза президентът на Ла Лига Хавиер Тебас.

Правата за вътрешния пазар бяха спечелени съвместно от Telefonica и Mediapro, които придобиха по два пакета за излъчване на двубоите. Общо правата за вътрешния пазар са на стойност 3.4 милиарда евро, или по 1.14 милиарда на сезон в периода 2019-2022 г.

Telefonica има право да излъчва Ла Лига на територията на Испания и Андора, но не и да разпространява международен сигнал. Mediapro може да излъчва двубоите в барове и ресторанти, а също така и да излъчва обзорно предаване с най-интересните моменти от срещите.

Приходите от сделката за вътрешния пазар са с 15% повече от предходния договор, който беше на стойност 2.9 милиарда евро. Все пак Испанската футболна лига не успя да изпълни предварително зададената си цел, която беше да продаде правата за един сезон за 1.3 милиарда евро, или общо за 3.9 милиарда.

От Ла Лига обявиха, че още четири пакета ще бъдат предложени на търг в следващите седмици. Смята се, че голям интерес към тях имат компаниите за стрийминг услуги "Амазон" и "Нетфликс", както и "Фейсбук".

Дневник