Най-новият петзвезден бизнес хотел в София, управляван от световната верига "Интерконтинентал", залага в интериорите си на творби от български автори.

Прозрачна женска фигура на входа издухва глухарче, чиито "парашутчета" символично се разпръсват във фоайето, увисвайки във въздуха като осветителни тела. Инсталацията е дело на българската компания "Идея". В коридорите и стаите висят пейзажи от стара София, а тук там в интериора се виждат български шевици.

Построената преди 50 г. по дъгата на площад "Народно събрание" сграда в спомените на по-възрастните софиянци остава като "Гранд хотел София", а в най-ново време се управляваше от веригата "Радисън". От 2012 г. хотелът е собственост на Спас Русев чрез дружеството "Интерхотел Гранд хотел София". През 2016 г. той повери управлението на InterContinental Hotels Group (IHG). Последва мащабен ремонт и пристрояване на ново крило като в резултат броят на стаите се увеличи от 142 на 194 г.

Договорът за управление е за 10 г. с възможност за удължаване, коментира пред журналисти генералният мениджър Анджело Зукала. По-голямата част от персонала на "Радисън" е запазена, но заради разширението са наети и нови служители, а заплащането е средното за пазара, каза той в отговор на въпрос на "Дневник".

Новото ръководство залага на прогнозите за увеличение на бизнес пътуванията към София и е уверено, че градът може да поеме и други брандове.

В момента две конкурентни световни вериги изграждат хотелите си в София. "Хаят" ще се настани на мястото на разрушеното кино "Сердика", а "Мариот" - на Солни пазар в съседство със сградата на КНСБ.

dnevnik.bg