Новината за раздялата между Роджър Федерер и компанията за спортна екипировка "Найки" донесе много повече от изненада сред феновете и специалистите. След близо 20-годишно партньорство швейцарецът спря да носи екипите на американския концерн и премина към Uniqlo, а това доведе до финансови загуби за "Найки".
От понеделник, когато Федерер се появи с екип на японската компания, цената на акциите на "Найки" на Нюйоркската стокова борса паднаха с 2.88%. Преди началото на "Уимбълдън" една акция на компанията се продаваше за 80 долара, докато в момента е 76.28.
Според експерти раздялата с Федерер ще има негативен ефект върху продажбите на "Найки". До момента американската компания имаше договори с първите двама тенисисти в световната ранглиста – Рафаел Надал и Федерер, но сега ще разчита само на испанеца.
По последна информация Федерер е подписал 10-годишен договор с Uniqlo на обща стойност 300 милиона долара. Швейцарецът обаче може да се откаже във всеки един момент, без да плаща неустойки. В САЩ се спекулира, че той ще носи продуктите на японската компания поне до олимпийските игри в Токио през 2020 г.
След началото на "Уимбълдън" Федерер говори и по темата за спортната си екипировка. В момента той не може да използва логото RF, което създаде с "Найки", защото то остава собственост на американската компания.
"До последно бях с техни екипи, защото ги уважавам и винаги сме имали добри отношения. В момента моите инициали са в тях, но вярвам, че съвсем скоро ще мога да ги ползвам. Вярвам, че от "Найки" ще проявят разбиране", каза Федерер.
Той продължава да играе с маратонки на "Найки" и уточни, че все още няма договор с компания, която да му доставя обувки.
dnevnik.bg
Коментари
Анонимен
Колко е безкрайна човешката суета!
Робуването на марка, по народному фукня .
Щеше да е просто смешно, ако не костваше милиони човешки съдби чрез абсурдното разпределение на труда и цените.