Пилотът на "Ферари" Себастиан Фетел спечели Гран при на Великобритания след хаотична надпревара, белязана от ранен удар между съотборника си Кими Райконен и световния шампион Люис Хамилтън и 15 обиколки зад колата за сигурност.

Хамилтън направи брилянтно завръщане в състезанието, след като се озова на последната позиция в колоната. Пилотът на "Мерцедес" си проправи път до второто място и минимизира щетите, а страхотното му представяне му донесе наградата за пилот на деня.

Вторият пилот на "Мерцедес" Валтери Ботас се възползва от обстоятелствата на пистата, излезе начело в 35-ата обиколка и водеше почти до края. Износените му гуми обаче не издържаха и финландецът не успя дори да се качи на подиума, след като беше изпреварен последователно от Фетел, Хамилтън и Райконен.

Райконен трябваше да изтърпи десет секунди наказание заради удара срещу Хамилтън, но все пак стигна до третия си пореден подиум и общо шести в десетото състезание за сезона.

С четвъртата си победа през 2018 г. и 51-а в кариерата си Фетел увеличи на осем точки аванса си пред Хамилтън на върха в класирането при пилотите.

"Ферари" поведе с 20 точки пред "Мерцедес" в битката при конструкторите.


Състезанието започна кошмарно за Хамилтън, който потегли пръв след победата в зрелищната квалификация в събота. Британецът направи неубедителен старт и беше изпреварен от Фетел, който за пореден път беше перфектен на старта.

Хамилтън дори се озова трети, след като беше задминат от съотборника си Ботас. Проблемите на четирикратния световен шампион продължиха с пълна сила. Той спря по-рано за следващия завой, а Райконен влезе с доста по-висока скорост, блокира колелата си, удари дясната гума на Хамилтън и го завъртя.

В осмата обиколка пилотът на "Ферари" беше наказан с десет секунди, които да изтърпи при първото си влизане в бокса. В челото Фетел натрупа аванс от пет секунди пред Ботас, а победителят от предишното състезание Макс Верстапен се движеше четвърти. Хамилтън пък устремено си проправяше път напред в колоната.

В 14-ата обиколка започнаха спиранията в бокса на лидерите. Пръв гумите си смени Райконен, който изтърпя и наказанието си. Четири обиколки по-късно в бокса влезе и Верстапен, което придвижи Хамилтън до четвъртата позиция.

Фетел смени гумите си в 21-ата обиколка, а Ботас веднага покри стратегията му. Механиците на "Мерцедес" бяха малко по-бързи от тези на "Ферари" и разликата между двамата беше намалена до три секунди.

Германецът уверено контролираше състезанието до 33-ата обиколка, когато Маркус Ериксон разби зрелищно своя "Заубер". Това доведе до излизане на кола за сигурност на пистата. В тази ситуация пилотите на "Ферари" решиха да сменят гумите си, но тези на "Мерцедес" решиха да останат със старите максимално дълго.

Точно когато колата за сигурност тръгна да се прибира, се стигна до нов инцидент. Карлос Сайнц и Ромен Грожан се ударих, излетяха от пистата и се забиха в предпазните ограждения. Така колата за сигурност трябваше да остане на пистата, което продължи общо 15 обиколки.

След прибирането й първите четирима се движеха в рамките на едва две секунди. Част от предимството на новите гуми на Фетел беше загубено зад колата за сигурност, а Ботас се защитаваше добре. Очаквано обаче гумите му не издържаха и четирикратният световен шампион се върна начело с отлична атака в 48-ата обиколка.

Ботас бързо се срина до четвъртото място, а дори можеше да загуби и него. Все пак в последните две обиколки той удържа движещия се на половин секунда зад него Даниел Рикардо. Най-големият губещ днес се оказа Верстапен, който се движеше четвърти, но отпадна.

Пилотът на "Рено" Нико Хюлкенбург направи отлично състезание и завърши на шеста позиция. Естебан Окон, Фернандо Алонсо, Кевин Магнусен и Пиер Гасли допълниха челната десетка.

Дневник