Дилан Хрьоневехен от тима на "Лото Йъмбо" спечели седмия етап в Обиколката на Франция. Холандският спринтьори надделя над Фернандо Гавирия и Петер Саган, които дотук имат по две етапни победи в тазгодишното състезание. Хроневехен завършис време 5:43.42 часа и средна скорост от 40.33 км/ч.

Успехът е втори за Хрьоневехен в "Тур дьо Франс", след като преди година той спечели кралския спринт на "Шанз Елизе" в последния етап. Холандецът участва за трета поредна година в Тура. Общо победите му през 2018 г. са десет, а в кариерата – 31.

"Чувствам страхотно облекчение след тази победа. Ден след ден се чувствам по-добре и сега всичко сработи отлично. Дотук имах леки проблеми с тайминга и тръгването ми. Стартирах около 200 метра преди финалната линия. Мисля, че утре ще имам нов шанс", каза Хрьоневехен след етапа.

Грег Ван Авермет завърши с основната група в Шартр и запази жълтата си фланелка, която носи след третия етап. Белгиецът дори спечели три секунди бонус и увеличи преднината си. Втори след него е Герант Томас "Скай" с шест секунди изоставане, а трети на осем е Тиджей Ван Гардърен от ВМС.

Ван Авермет ще бъде за осми ден в жълто в събота като по този показател се изравнява с Люсиен Бюс, който е победител в Тура от 1926 г. и Жулиен Фервеке.

Етапът от 231 км беше най-дългият в 105-ия "Тур дьо Франс", но не предложи никакви големи препятствия на колоездачите. За разлика от предните дни в началото не успя да замине група от бегълци, като единствено Томас Деган от "Ванти груп Гобер" опита късмета си. След около 20 км обаче белгиецът се отказа и се върна в групата.

След прибирането на първия беглец се откъсна група от 10 колоездачи, сред които бяха Томас Де Хенд ("Лото Судал"), Ив Лампер ("Куикстеп") и Жулиен Фермот ("Дайменшън дата"), но останалите не пожелаха да ги пуснат. От "Лото Йъмбо" караха много здраво и сложиха край на поредното откъсване.

След това Йоан Офредо от "Ванти груп Гобер" тръгна сам 170 км преди финала, като се откъсна от групата на едно леко спускане. Французинът, който опита късмета си и в първия етап, остана пред групата много дълго време, той премина пръв и през единственат височина за деня – Кот дьо Бисон де Персен от четвърта категория.

Около 100 км преди края на етапа обаче се появи страничен вятър и това доведе до много активна езда в основната група. От "Мовистар" зададоха много висока скорост, защото се оказа, че победителят от шестия етап Дан Мартин е изостанал.

Високата скорост помогна на групата да застигне Офредо 90 км преди финала, но Мартин все пак се върна в основната група.

Поредната атака дойде само шест километра след застигането на Офредо и тя беше с участието на Лоран Пишон от "Фортунео". Французинът премина пръв през междинния спринт на 63 км преди финала и взе 20 точки. Пишон продължи още малко над 20 км и след това беше хванат от останалите.

От групата спринтът беше спечелен от Гавирия, който взе 17 точки, а Саган премина след него и спечели 15.

Само 30 км преди финала имаше и спринт за бонификации, който беше спечелен от носителя на жълтата фланелка Грег Ван Авермет. Лидерът на ВМС увеличи аванса си, като се бори да влезе с жълтата фланелка във втората седмица на състезанието.

Финалът на етапа беше много труден, като нито един отбор не успя да направи отлично извеждане. Единствено Фернандо Гавирия имаше съотборник в последните 800 метра, като отново Максимилиано Рикезе изведе спринтьора си, но колумбиецът тръгна прекалено рано.

Хрьоневехен успя да размине Гавирия в последните 150 метра, докато трети финала пресече Саган пред французина Арно Демар.

Топ 10 допълниха Кристоф Лапорт от "Кофидис", Джон Дегенколб ("Трек"), Дарил Импи ("Мичълтън скот"), Андре Грайпел ("Лото Судал"), Андреа Паскалон от "Ванти груп Гобер", както и Марк Кавендиш.

В спора за зелената фланелка Гавирия намали преднината на Саган на 31 точки, като взе с 12 точки повече от световния шампион. След седем етапа Саган е с 234, а Гавирия има 203.

В събота на националния празник на Франция предстои осмия етап в Тура, който е между Дру и Амиен с дължина от 181 километра. Той е нова възможност за чистите спринтьори, като в него има само две височини от четвърта категория още в първите 70 километра.

dnevnik.bg