Притеснена от спадащия телевизионен рейтинг на церемонията по раздаването на оскарите академията, която ги раздава, обяви няколко промени. Основните включват нова категория - за популярни филми, а другата - съкращаване на телевизионното излъчване до 3 ч. като някои статуетки ще се раздават по време на рекламите, съобщава "Ню Йорк таймс".

Въпреки това новата категория ще доведе до нови проблеми за академията, смятат критиците на идеята. Те не разбират и дали номинирането на даден филм в новата категория го лишава от възможността да бъде номиран и в тази за най-добър филм.

В писмото, подписано от ръководството на академията и разпространено вчера, не се посочват критериите за това кой филм би бил определен като популярен и не отговаря на въпроса за номинирането и в други категории. Посочва се, че на по-късен етап ще бъдат дадени повече подробности.

 С одобряването на промените, свързани с телевизионното излъчване, академията признава това, което е очевидно от години, пише изданието. И то е, че оскарите са все по-непопулярни. През тази година зрителите на церемонията са били 26.5 млн., което е спад с 20% спрямо предходното издание. Преди четири години аудиторията на бляскавото събитие е била 43.7 млн. души.

Сред причините за това са фрагментирането на медийния пазар, дължината на церемонията и все по-честата практика да се награждават нишови филми, които повечето американци, които ходят на кино, не са гледали. Изданието дава за пример награденият "Формата на водата", който за 14 седмици е донесъл приходи от билети за 60 млн. долара, докато "Черната пантера", който се очаква, че би влязъл в категорията "популярен" е донесъл приходи от 202 млн. долара само през първите три дни в кината в Северна Америка.

Дневник