Компанията Constellation Brands, която произвежда световноизвестната марка бира Corona, инвестира 4 милиарда долара в канадската Canopy Growth, едно от водещите имена на пазара за напитки, съдържащи марихуана.

Една от причините според "Уолстрийт джърнъл" е, че като цяло потреблението на бира в САЩ намалява и потребителите се насочват към вино, спиртни и безалкохолни напитки. Constellation не планира да предлага "течна марихуана" на американския пазар, докато няма легализация на цялата територия на страната, но може да започне подобен бизнес в Канада през 2019 г.

Средствата трябва да бъдат вложени за 3 години - срокът, в който делът на американците в канадската компания ще се увеличи от 9.9 на 38 процента. Сделката включва и опция за бъдещи инвестиции от 5 млрд. долара, което може да увеличи собствеността до повече от 50%. Това веднага повиши цената на акциите на Canopy Growth с над 30%.

Canopy Growth е най-големият производител на марихуана за медицински цели в Канада. Със сделката Constellation получава 4 от седемте места в управителния съвет. Брус Линтън, генерален директор на Canopy, коментира на 28 юни, че "до 2020-2021 г. ще се произвежда твърде много марихуана и ако продължавам да я продавам предимно като съставка, напълно съм изпуснал влака - това трябва да се промени". Прогнозата му е, че най-перспективните продукти са напитки и приспивателни с марихуана.

В Калифорния, която узакони марихуаната за удоволствие, компанията Lagunitas Brewing, притежавана от гиганта Heineken, обяви на 26 юни, че започва продажби на няколко места в щата на газирана вода с канабис.

Dnevnik.bg