Шампионската лига по футбол за жени търси своя самостоятелен път за излизане от сянката на мъжете. Затова се подготвя да претърпи пълна промяна. От новия сезон УЕФА ще въведе новости от организационен характер с надеждата да увеличи популярността на женския турнир.

Сред предвидените промени е провеждането на финалите при двата пола в различни градове, което се случва за пръв път. По традиция от създаването на женската Шампионска лига през 2001 г. двубоите за титлата се играеха последователно в рамките на няколко дни, като централното място в програмата имаха мъжете.

Този сезон финалът при мъжете ще се играе на "Уанда метрополитано" в Мадрид, докато този при жените ще се проведе в Будапеща. По този начин УЕФА се надява женската надпревара да излезе под светлината на прожекторите като индивидуален и уникален продукт.

В момента УЕФА притежава телевизионните и спонсорските права за финала, докато тези за предишните фази в турнира се управляват самостоятелно от клубовете. Според маркетинговия директор на женския футбол към УЕФА Кейли Грийв главната цел пред организацията е да централизира продажбата на правата, което ще улесни клубовете и ще им донесе по-големи приходи.

"Правата за излъчване ще ни помогнат да постигнем повече. В момента представяме един мач на година и се опитваме да привлечем зрители, но всъщност не им казваме нищо за процеса на изграждане на героите в мачовете. Искаме да сме в позиция, когато да можем да го покажем и хората да разпознават някои от имената на играчите и клубовете", заяви Грийв.

Бъдете уникални

През миналия сезон във финала на Шампионската лига за жени се срещнаха два от най-успешните отбори в историята на турнира. Сблъсъкът между "Лион" и "Волфсбург" обаче не покри големите очаквания, като на стадиона на "Динамо" в Киев присъстваха рекордно малко зрители за последните четири години.

Двубоят беше наблюдаван от едва 14 237 души, като два дни по-късно 61 561 зрители изгледаха финала при мъжете. Според Грийв посещаемостта при жените може да се увеличи значително, ако турнирът се обвърже с големи спонсори.

"Просто трябва да се уверим, че представяме надпреварата като силен продукт и да привлечем уникални спонсори на страната на жените. Отделили сме се от мъжете и продаваме собствени права", заяви Грийв.

Въпрос на национална гордост

Женският футбол е по-популярен на ниво национални отбори, като УЕФА е насочила усилия и в тази посока. Повод за оптимизъм за развитието на спорта при жените даде европейското в Холандия преди година, което постави рекорд по зрителски интерес.

Грийв вярва, че един ден големите футболни форуми при жените могат да станат популярни колкото при мъжете. ФИФА все още обсъжда възможността да създаде глобален турнир за жени подобно на Лигата на нациите. На дневен ред стои и създаването на световно клубно първенство.

"От това, което виждам като очаквания за следващите световни при жените, те могат да засенчат редица мъжки турнири. Не виждам защо да не се превърне в нещо голямо, при положение че в надпреварите има национална гордост и интерес", каза още Грийв.

Dnevnik.bg