С блестяща обиколка на пистата "Марина Бей" Люис Хамилтън се пребори с болидите на "Ферари" и "Ред бул" и спечели неочаквана победа в квалификацията за Гран при на Сингапур. Световният шампион постигна седми полпозишън за сезона и 79-и в кариерата си.
"Ферари" беше големият фаворит в квалификацията, след като показа най-добро темпо в свободните тренировки. "Скудерията" обаче не успя да класира нито един болид на първа редица.
Пилотът на "Ред бул" Макс Верстапен ще потегли втори в състезанието в неделя, а Себастиан Фетел и Кими Райконен ще са съответно трети и пети на стартовата решетка. Между двете ферарите ще потегли Валтери Ботас с втория мерцедес.
"Това беше много тежка квалификация. Магическа обиколка. Може би една от най-добрите, които някога съм правил. Огромни благодарности към отбора. Всички работиха толкова здраво, за да изстискаме нещо повече от колата", каза Хамилтън.
Британецът стигна до полпозишъна с първата си бърза обиколка в последната трета част от квалификацията. Той спря часовника на 1:36.015 мин., а времето ми остана неподобрено до края. Четирикратният световен шампион изпревари Верстапен с 0.319 сек., а Фетел завърши трети с пасив от 0.613 сек.
"Положението не е идеално. Искахме да спечелим полпозишън, но не успяхме. За нас беше малко хаотична квалификационна сесия. В края изгубихме прекалено много време. Не е идеалната ситуация, когато има твърде много коли около теб и трябва да правиш минисъстезания. Но не ги обвинявам, защото в края имахме две обиколки на разположение, но и двете не бяха достатъчно добри", заяви Фетел.
Верстапен определи второто си място като победа. "На фона на всички проблеми в двигателя, които имах днес, да се класирам втори е невероятно. Това просто показва каква невероятна кола имаме", каза още холандецът.
Неговият съотборник Даниел Рикардо завърши шести в квалификацията. "Рейсинг пойнт форс Индия" също класира и двата си болида в топ 10. Ромен Грожан ще потегли седми, а Естебан Окон - девети. Между тях ще стартира Ромен Грожан ("Хаас"), а Нико Хюлкенберг ("Рено") допълни челната десетка.
Дневник
Коментари
Добави коментар