Автономните автомобили далеч не са тема само на днешния ден. Доказателството е информация от германската технологична компания "Континентал", която на 11 септември отбелязва 50 години от тестването на
първата кола без водач.

Изпитанията са проведени на тестовата писта на концерна "Контидром". Първоначално целта на проекта за кола без водач е да се намери начин за тестване на автомобилни гуми чрез прецизни научни методи.

Самите системи, вградени в автомобила са създадени за "Континентал" от "Сименс" и "Уестингхаус", както и технологичните университети на Мюнхен и Дармщат. Превозното средство е насочвано по трасето от опънат кабел, който генерира магнитно поле, а електронната система използва сензори, засичащи дали колата е на пистата и автоматично коригира управлението.

Системата за електронно управление е инсталирана на "Мерцедес" 250 с автоматична скоростна кутия. Тя включва огромен обем от оборудване като електро-механично управление, електро-механичен регулатор на подаването на газ и радио система за предаване на резултатите.

В допълнение, калниците и броните са окичени с антени, а в багажника се намира електропневматичната спирачна система. Чрез кабел, свързан с автомобила, от контролната станция до пистата изпращат команди за
спиране, ускорение или натискане на клаксона.

В периода от 1968 до 1974 година, автономният автомобил е основната атракция на новооткритата писта "Контридом". След множество модификации и хиляди тестове, автономният "Мерцедес" 250 е бракуван през 1974 година.

В момента "Континентал" също е в бизнеса с развитието на автономни автомобили, като целта на компанията е до 2025 година да има технологиите, нужни за неговата реализация. Концернът тества и системи за робо-таксита в градски условия и работи върху множество автономни превозни средства, всички задвижвани от електричество, свързани помежду си и от различни размери и конфигурации.

Dnevnik.bg