Най-големият индийски производител на автомобили – "Махиндра" стъпи официално на български пазар. Колите от марката дебютираха на автосалона в рамките на пловдивския панаир.
"Махиндра" е основана през 1945 година от двама братя, които първоначално се занимават с производство на стомана. В автомобилния бизнес влизат малко по-късно, като започват да продават легендарните американски джипове "Уилис". А по - късно и да ги сглобяват.
Високопроходимите автомобили са във фокуса на "Махиндра" и до днес, макар и под марката да излизат от мотопеди до камиони. Любопитна подробност е, че индийците са собственици на италианското дизайнерско ателие "Пининфарина" и на корейският производител на автомобили "Санг Йонг".
Основното производство на "Махиндра" е в Индия, а компанията има над 800 дилъра. На европейските пазари "Махиндра" присъства от 14 години, като има силни позиции в Италия, Испания и част от страните от Източна Европа.
На първо време в България индийците ще продават два свои модела. Компактният кросоувър KUV100 е дълъг 3.7 метра, като се задвижва от трицилиндров атмосферен бензинов двигател с работен обем 1.2-литра и мощност 82 конски сили. Скоростната кутия е механична с пет предавки, а предаването е предно.
При представянето на KUV100 беше посочено, че преки конкуренти моделът няма, но тези които са близо до него като размери, не предлагат толкова голямо вътрешно пространство. Предстои скоро моделът да се предлага и с газова уредба. Стартовата цена на KUV100 в България ще е 22 490 лева с ДДС.
Вторият модел, който "Махиндра" представя у нас е XUV500. Той е дълъг 4.6 метра и серийно е със седем места. Задвижването е поверено на 2.2-литров турбодизел с мощност 155 конски сили.
Автомобилът може е с шестепенна механична скоростна кутия, като може да е с предно предаване или задвижване 4Х4. Сред екстрите присъства дори система за забавление за возещите се отзад с два екрана. Цените на XUV500 тръгват от малко под 40 хиляди лева с ДДС, като моделът ползва и данъчен кредит.
Интериорът на "Махиндра" ХUV500
Автомобилите "Махиндра" за втори път търсят пазар в България. Преди десетина година те бяха продавани от "Дару кар", но през италиански дистрибутор. Сега компанията директно подкрепя дистрибутора си "Астреко мотърс", час от който е дилъра на "Хонда" "Бултрако".
Георги Пауновски/Dnevnik.bg
Коментари
Добави коментар