Американската компания за понички "Дънкин Донътс" (Dunkin' Donuts) премахва втората част от името си. Според съобщение на компанията, цитирано от "Бизнес инсайдър", от януари поничките отпадат и името на компанията остава само "Дънкин".

Изданието посочва, че тест на новото име през последната година (върху около 50 обекта) е показало по-скоро неодобрение, това не е убедило ръководството да не прави тази стъпка. Посочва, че промяната е знакова заради ключовата роля на компанията да постави думата "донът" в речника.

Dunkin' Donuts и Mister Donut, двете вериги, създадени от братя в средата на 50-те години на миналия век, се смятат за първите, използвали думата donut като алтернатива на книжовната doughnut. В компанията днес не е известно защо създателите са избрали друг начин на изписване на думата, но е факт, че тя се появява от 1950 г.

Първото заведение от веригата Dunkin' Donuts е отворено през 1950 г. През 1979 г. на принципа на франчайза са отворени вече хиляда заведения.

Първият Mister Donut се появява през 1955 г. в Бостън и преди да бъде погълнат от "Дънкин Донътс", се разраства до хиляда обекта. Днес компанията има бързо растящ бизнес в Азия с над 10 хил. заведения.

Днес повечето заведения в САЩ продават donuts, а не doughnuts. Така създателите на речника Merriam-Webster са били принудени да включат думата в него.

Промяната на логото не е единственото, което планира компанията - по-голям избор от приготвени по различен начин напитки, стоянки за дигитални поръчки и др.

Dnevnik.bg