Формула 1 бележи ръст на приходите от дигитален маркетинг след придобиването на спорта от "Либърти медиа". Това показва годишният финансов доклад на автомобилната надпревара за 2017 г.

Приходите в тази сфера са 10 милиона долара срещу 6.1 милиона за 2016 г. Ръстът е с 65%, но продължава да представлява едва 0.6% от общите приходи на Формула 1. Голяма част от тези 10 милиона са от абонаментите за приложението F1 App, официалните продукти и сувенири на всички отбори, както и онлайн продажбата на билети за състезанията.

Въпреки това сумата е много ниска за анонсираната от "Либърти медиа" дигитална революция.

В годишния финансов доклад не попадат приходите от новата онлайн телевизия F1TV, както и електронните спортове, които станаха популярни напоследък. От "Либърти" очакват те да донесат още по-сериозни финансови постъпления.

"Приходите са увеличени с 3.9 милиона долара, въпреки че основният фокус на компанията е върху инвестицията, която да се отплати след няколко години. За момента продължава развиването на собствени канали за съдържание и технически платформи, които подкрепят бъдещите възможности за растеж", гласи съобщението на компанията.

"Бордът на директорите счита финансовите резултати за годината за задоволителни и в съответствие с очакванията."

В по-общ план обаче приходите на Формула 1 са по-ниски с 18.3 милиона в сравнение с 2016 година. До голяма степен това се дължи на липсата на Гран при на Германия от календара за сезон 2017, както и на отлива на някои ключови спонсори.

След като Формула 1 беше продадена от Бърни Екълстоун на "Либърти медиа", а британецът отстранен, "Алианц" и UBS, които бяха доведени по негово време, се оттеглиха.

Дневник