Фейсбук" (Facebook) пуска първото електронно устройство със своята марка - джаджа с екран и камера, която трябва да направи видеообажданията по-лесни и интуитивни, предаде "Асошиейтед прес", цитирана от БТА.

Не е ясно обаче дали хората ще отворят домовете си за свързаната с интернет камера, продавана от компания, чиято репутация във връзка със защитата на личните данни не е особено добра. Устройството се казва "Портал" (Portal). То се предлага в две версии на цена 199 долара и 349 долара и разполага с широкоъгълна камера, която автоматично фокусира потребителя, докато той се движи из стаята, казаха пред "Ройтерс" представители на "Фейсбук" при среща миналата седмица.

За да изпълнява тази функция, "Портал" използва изкуствен интелект. Цената на устройството зависи от големината на екрана. То се продава в "Амазон" (Amazon) и "Бест бай" (Best Buy) освен на сайта на "Фейсбук", а доставките му в САЩ започват в началото на ноември.

Предимствата

Камерата му използва изкуствен интелект, за да разпознава формата на тялото и според представители на компанията би помогла на разговарящите да се чувстват, сякаш присъстват "в едно и също пространство". Други функции включват известия от "Фейсбук" и връзка с американската телевизия Food Network, съвместно слушане на Spotify и други.

Заради скандала с личните данни, свързан с "Фейсбук" тази година, видео- и гласовите разговори чрез "Портал" ще са криптирани и от тях няма са се съхранява никакво съдържание. За търсене се използва виртуалният помощник на "Амазон", "Алекса", а операционната система е версия на "Андроид".

Ползите

Подобни джаджи, или т.нар. смарт спийкъри, предлагани от "Амазон" и "Гугъл" (Google) на цена под 100 долара, се превърнаха в бестселъри в тази нова индустрия. Потребителите използват гласови команди, за да търсят, пазаруват или слушат музика, превръщайки спийкърите във важна част от конкуренцията между технологичните компании.

"Портал" би могъл да помогне на "Фейсбук" да отклони потребителите от ползването на конкурентни чатове и видеоприложения, както и да открие пред компанията напълно нови възможности за продаване на реклама, отбелязва "Асошиейтед прес".

Около 32 процента от американските потребители използват смарт спийкър, а още 16 процента смятат да си купят до края на 2018 година според проучване от миналия месец на "Адоуби аналитикс" (Adobe Analytics). "Фейсбук" се надява да се открои на пазара чрез сензорния дисплей на устройството и 400-те милиона души, които се обаждат чрез услугата на компанията "Месинджър" (Messenger).

Същевременно "Амазон" вече е доставила 1 млн. от своите собствени умни устройства с дисплеи през изминалата година според изследователската компания Canalys, която очаква догодина продажбите на такива уреди да достигнат 4 млн. броя.

Дневник