Манчестър юнайтед" може и да не е печелил титлата във Висшата лига от 2013 г. и да се намира в криза по отношение на играта, но резултатите на клуба извън терена са повече от добри. "Червените дяволи" оглавяват списъка в Топ5 първенствата на европа за клуба с най-големи приходи от спонсори. Това показват данните от проучване на CSM Sport & Entertainment.

"Юнайтед" получава по 269 милиона евро на година от 68 спонсорски договора, които има подписани към момента. Много близо до "червените дяволи" е испанският шампион "Барселона" с 261 милиона евро на година. Именно "Юнайтед" и каталунците са единствените клубове с приход в това отношение над 200 милиона годишно.

"Барселона" има далеч по-малко спонсори от "Юнайтед" – 43.

Точно зад водещите два клуба са "Байерн" (Мюнхен) със 180 милиона евро и шампионът на Европа за последните три сезона "Реал" – 178.

В първите 11 попадат още "Челси" (154), "Манчестър сити" (149), "Арсенал" (124), "Ливърпул" (117), ПСЖ (112), "Ювентус" (101) и "Борусия" (Дортмунд). Германският отбор има най-много спонсори сред водещите клубове в Европа – 71.

Английските клубове доминират в класацията на CSM Sport & Entertainment като са пет в първите 11. Общият приход от спонсори за година на тимовете от Висшата лига е в размер на 1.2 милиарда евро от 440 сделки.

Най-много спонсори обаче имат клубовете от Висшата лига – 18-те тима в елита на германския футбол имат действащи 617 сделки, което им носи по 734.7 милиона евро годишно. Ла Лига е на трето място - 678.5 милиона евро, но от по-малко сделки (363).

Приходите на италианските клубове са 493.3 мииона от действащи 547 спонсорски договора. Във Франция една трета от приходите на всички отбори са дело на ПСЖ. Общо клубовете в страната получават от спонсори 357.8 милиона евро годишно.

Кой дава най-много за футбол

CSM Sport & Entertainment публикува данни и кои са най-големите спонсори на футбола в момента. На първо място по инвестирани средства в момента са финансови структури, които имат 129 действащи договора с футболни клубове. Те дават 314 милиона евро на година.

Автомобилните компании, които са спонсори на някои от най-големите клубове са инвестирали 305 милиона евро чрез едва 55 договора. На трето място са авиокомпаниите с 266 евро от 22 спонсорски договора.

В топ 10 попадат още компании за залагания (174 милиона), пивоварни (167 милиона), енергийни компании (128), телекоми (120), автомобилни гуми (113), хардуер (106) и застрахователни компании (96). На 11-о място са компании от хранително-вкусовата промишленост, които инвестират по 94 милиона евро годишно от 105 договора.

Дневник