След 12 години живот моделът "Аурис" отпада от гамата на "Тойота", а на негово място се връща "Корола" седан. След като на автосалона в Женева от компанията представиха третата генерация на "Аурис", на продължаващото до неделя изложение в Париж, същата кола вече може да се види като "Корола".

Освен като хечбек автомобилът беше показан и като комби. И при двата силуета се набляга на хибридното задвижване, като то вече е в две версии - със 122 и 180 конски сили. "Корола" с дизел вече няма да се предлага, като който не иска хибрид, може да поръча модела с 1.2 турбобензин със 116 коня.

С по-мощната хибридна система "Корола" хечбек се ускорява до 100 км/ч за 7.9 секунди, а с по-слабата за 10.9 секунди. Комбито е с 0.2 сек. по-бавно. Разходът на гориво е съответно 3.8 и 3.4 л/100 км без значение дали става дума за хечбек или комби. От "Тойота" отбелязват, че по-мощната хибридна система вече позволява движение само на ток до 115 км/ч.


"Корола" хечбек и "Корола" комби, която направи дебютът си на автосалона в Париж, са качени на нова платформа, която осигурява по-комфортна возия, по-голяма сигурност и по-вълнуващо пътно поведение. Докато хечбекът е с 4 см по-дълъг от предшественика си (вече 4.37 м), комбито е удължено с почти 6 см (до 4.65 м).

Междуосието на комбито е увеличено с цели 10 см до 2.7 м., докато за версията с пет врати е с 4 см по-голямо (2.64 м). При окачването предното е леко променено, докато задното е изцяло ново. Срещу доплащане се предлага и ходова част с променливи характеристики.


Сред техническите новости при "Корола" заслужават отбелязване светодиодните фарове и появата за първи път при "Тойота" на дигитално приборно табло. "Корола" ще се предлага с няколко уеб базирани услуги, сред които възможност за изпращане на локация от навигацията в колата до мобилния телефон или обратно, анализ на стила на шофиране, локатор за намиране автомобила и напомняне за предстоящо техническо обслужване.
 

Новост за "Корола" комби е и автоматичната врата за багажника, която се отваря сред прокарване на крак под бронята на автомобила.

Дебют за европейската версия на RAV4

В Париж дебютът си направи и европейската версия на петото поколение на кросоувъра RAV4. Той използва същата платформа като "Корола". При същата дължина като предшественика RAV4 има с 3 см. по-голямо междуосие (2.69 м).
 

Както и при "Корола" така и при RAV4 дизелов мотор вече не се предлага. На разположение са 2-5 литров бензинов агрегат и хибрид с мощност 222 конски сили, или с 25 коня повече от предшественика. Задвижването може да е предно или 4х4, като при хибридите бензиновият мотор върти предните колела, а електрическият задните.


При бензиновата модификация на "Тойота" RAV4 версиите 4x4 разполагат и с диференциал, който прехвърля въртящ момент между лявото и дясното задни колела.

"Камри" се завръща в Европа след 14 години

Другата новина, която дойде от "Тойота" на автосалона в Париж е завръщането на пазарите в Европа на "Камри" след пауза от 14 години. Според японците дизеловият скандал дава шансове на модела в D сегмента да намери купувачи.
"Тойота" пенсионира "Аурис" и връща "Корола" хечбек

Засега "Камри" ще се продава само в Западна Европа. Осмото поколение на седана с дължина 4.89 м, от който от 1982 година до сета са купени над 19 млн. бройки в цял свят, идва само като хибрид с мощност 218 конски сили. Лимузината се ускорява до 100 км/ч за 8.3 секунди, а средният разход на гориво е 4.2 л/100 км.

Дневник