Пилотът на "Мегапорт рейсинг" Мирослав Ангелов с навигатор Недялко Сивов (Scoda Fabia R5) спечели рали "България" и си осигури националната титла. Ангелов и Сивов триумфира по категоричен начин, след като изпревариха с почти шест минути Тихомир Стратиев и Добрин Борисов (Peugeot 208 R2). Те бяха и основните им конкуренти в държавния шампионат.

Трети със същото изоставане завърши тандемът от Велики Преслав Христо Атанасов и Марин Иванов (Citroen C2). След три състезателни дни и 11 специални етапа двата екипажа спряха хронометрите на 1,30:49.9 ч. Стратиев и Борисов обаче взеха второто място заради по-добро класиране в първата отсечка, в която те бяха пети, а Атанасов и Иванов - седми.

Рали "България", което се проведе за 49-и път, премина без присъствието на чуждестранни пилоти заради късното обявяване на подробностите около състезанието и факта, че не се раздават точки за класиранията в Балканския шампионат.

Най-големите конкуренти на Ангелов и Сивов за първото място бяха Димитър Илиев и Крум Дончев (Мitsubishi Lancer Evo 9). Сутринта при първото преминаване на "Бялата вода" разликата между двата екипажа беше 14.5 секунди.

Ангелов и Сивов успяха да увеличат аванса си до 53.8 секунди. При следващото преминаване на отсечката Илиев и Дончев отпаднаха заради повреда в двигателя и това сложи край на битката за победата. Ангелов и Сивов имаха много голям аванс, което им позволи да довършат състезанието с предпазливо каране и без рискове.

"Изключително съм доволен от победата и като цяло от сезона. Пристигнахме тук, мислейки само за шампионата. Така се получи, че спечелихме и състезанието. Сутринта дадоха газ и взехме 15 секунди на Крум и Митко, но след това върнахме газта малко и се пазехме", каза Ангелов след състезанието.

Беше ми много трудно да се сдържам, защото този автомобил не се кара лесно бавно. Обаче асфалтът беше много хлъзгав и нямаше смисъл от рискове. Научих си урока от Сърбия, Там научих най-много за целия сезон. Не само с отпадането, а като отсечки, като поведени на колата. Също така се сравнихме с реална конкуренция със същата кола. В началото на сезона не разкривахме пълния потенциал на автомобила, изучавахме, но от рали "Сливен" показахме на какво е способен", допълни той.

Dnevnik.bg