Деветкратният световен шампион Себастиен Льоб се завърна победоносно във WRC и спечели рали "Каталуня". 42-годишният ветеран, който кара само в три състезания през сезона, показа защо години наред беше считан за най-големия асфалтов специалист. Той се справи с по-младите си съперници и победи бившия си съотборник Себастиен Ожие с едва 2.9 секунди.

Двамата французи водеха оспорвана битка в неделните етапи. Трети на подиума се качи съотборникът на Ожие Елфин Еванс с "Форд". Третото място на уелсеца обаче се оказа много ценно за "М-Спорт", след като измести с позиция надолу съперника на Ожие за титлата Тиери Ньовил. Така френският пилот повде в генералното класиране и кръг преди края има с три точки повече от Ньовил.

Ожие преследва шестата си поредна световна титла.

На 42 години Льоб става един от най-възрастните победители във WRC. На 42 години и 245 дни Льоб е шести в тази категория в историята на рали спорта. За последно пилот над 40 години спечели през 2004 г., когато именно в Испания победител беше Карлос Сайнц.

Победата е девета за Льоб в Каталуня, а освен това той записва рекорд за най-голяма разлика между успехите си. Последният му такъв беше в Аржентина през 2013 г.

"Невероятно е, не мога да повярвам какво се случва. Борих се много, за да успея, и се радвам. Върнах си усещането към колата в последния ден", каза деветкратният първенец.

Победата е първа за "Ситроен" от миналогодишното испанско рали. Тогава триумфира Крис Мийк. Със своите девет титли и общо 79 спечелени състезания Льоб е най-успешният пилот в историята на Световния рали шампионат. Той има общо 915 спечелени етапа в кариерата си.

Кръг преди края на шампионата в Австралия Себастиен Ожие влиза като лидер с три точки пред Ньовил. Шансовете на От Танак са на теория, след като естонецът изостава с 23 точки зад французина.

Естонският пилот водеше след петъчния ден,но в събота спука гума и загуби 1.45 минути. В крайна сметка той успя да спечели последния пауър етап, който му донесе пет бонус точки.

За пореден път ралито се разви много драматично и лидерството се сменяше често. В петъчните етапи на макадам От Танак нямаше никаква конкуренция. Той поведе след третия етап и затвори първия ден с аванс от 26.8 секунди пред Дани Сордо.

Съперниците на Танак за титлата Себастиен Ожие и Тиери Ньовил бяха едва седми и девети.

След седем много драматични етапа в събота, които се проведоха изцяло на асфалт, водач беше друг пилот на "Тойота" Яри-Мати Латвала. Той спечели само един етап, но постоянно беше в челото и с постоянство поведе пред Ожие с 4.7 секунди.

Лидерът от петък Танак беше много бърз и взе първата отсечка, но след това беше принуден да спре и да смени гума по средата

В неделя пилотите изминаха само 61.7 километра, разделени в четири скоростни отсечки. Льоб доказа голямата си класа и спечели първите две отсечки, докато бившият му съотборник Ожие взе третата (второто минаване през Руйдеканиес).

В последния етап Танак беше пръв, а със силно каране Ожие успя да вземе второто място. Льоб се пребори с някои проблеми по средата на етапа, но записа трето време в отсечката, което в крайна сметка беше достатъчно за крайна победа.

С бонус точки завършиха още Еванс и Дани Сордо. Тиери Ньовил пък спука гума в последните километри заради удар в голям камък, което го прати едва шести в етапа и на половин секунда зад Еванс в генералното класиране.

Последният старт за сезона е рали "Австралия" между 15 и 18 ноември.

Дневник