В свят, пълен с умни устройства, коли, които се движат без шофьор, и гласови асистенти, приложението "Шазам" (Shazam) e една от технологиите, най-близки до истинската магия, пише Би Би Си.
Софтуерът позволява на всеки с телефон в ръка, приближен близо до тонколона или друг вид високоговорител, да отговори на онзи добър стар въпрос "Коя е тази песен и на кого е?", без да е нужно сконфузно да пита диджея.
През 2018 г. най-честият отговор в Shazam e бил Solo на Clean Bandit. Песента с участието на Деми Ловато е била отбелязана 1,9 млн. пъти в приложението.
Това е с около половин милион повече от второто най-търсено изпълнение - песента "X" на Ники Джейм и Джей Балвин.
Пет от първите десет най-търсени песни са на британски изпълнители, сред които Калвин Харис, Дуа Липа и дебютиращият Том Уолкър.
Хитът Friends на Анa-Мария и Маршмелоу е най-търсената песен в рамките на един ден, след като събира 800 хил. отбелязвания на 8 април. Огромният интерес се случва два месеца след излизането на парчето, което е показателно и колко долу-горе време е необходимо на песните да навлязат в обкръжението на обществото.
Подобен е и случаят с песента Perfect на Ед Шийрън, която е на около 21 месеца от излизането й по Коледа миналата година и вече има общо 16 млн. търсения в приложението. Това някак естествено повдига въпроса: "Наистина ли има 16 млн. души, които не са чували за Ед Шийрън?", но прессъобщението на Shazam на коментира подобна тема.
Технологията на Shazam работи, като анализира уникалния звуков отпечатък на една песен и го използва, за да сравни аудиото, което улавя през телефона, със своята база данни.
Миналата година компанията бе купена от "Епъл" за неофициалната сума от 400 лн. долара. В момента приложението има над 120 млн. потребители месечно и е една от малкото компании за музикална технология, които отчитат печалба.
Надеждата на "Епъл" бе, че приложението ще препраща потребителите към неговите услуги за стрийминг, които в момента са втори след шведската Spotify, що се отнася до абонати.
Европейската комисия провери сделката заради съмнения, че тя ще даде нечестно предимство на Apple Music спрямо техните конкуренти, но в крайна сметка придобиването беше одобрено през септември. След това компанията обнови приложението, като премахна от него рекламите.
Дневник
Коментари
Добави коментар