Формула 1 отчита ръст на телевизионните зрители и на хората, гледащи състезанията чрез дигитални платформи по света, обяви компанията собственик Liberty media, която положи големи усилия в търсене на възхода.

Бразилия, Китай и САЩ са най-големите пазари спрямо телевизионната аудитория, показват данните. В основата на това стоят нови или подновени сделки в тези страни.

Общата телевизионна аудитория за 2018 г. е 1.758 милиарда души. От тях 1.59 милиарда са били в 20-те водещи пазари, което е ръст от 3% спрямо предната година и представлява увеличение за втора поредна година.

Броят на "уникалните зрители", за които се смятат тези, които са гледали поне три последователни минути през сезона, нараства с 10% до 490.2 милиона.

Гран при на Монако отново е най-гледаното състезание, като и там има ръст от 10% до 110 милиона зрители. Шест други състезания - в Бахрейн, Франция, Австрия, Великобритания, Италия и Мексико, също са преминали над 90 милиона зрители.

Погледите на ръководството на Формула 1 са насочени към китайския пазар. Там надпреварата се завърна в ефира на държавната CCTV, пише "Ройтерс".

"Китай вече е вторият най-голям пазар, а САЩ са третият. Преди те дори не влизаха в петицата", каза търговският директор на Формула 1 Шон Братчис.

Статистиката показва, че стартът на пистата "Силвърстоун" е най-посетеният за сезона.

Дневник