Най-висока концентрация на спонсори от хазартния сектор в европейския футбол има в България. Това гласи годишният доклад на УЕФА за развитието на европейския клубен футбол за финансовата 2017 г.
Според анализа в Първа лига десет от 14-те клуба са били спонсорирани от компании за хазарт или спортни залози, като това е най-високото ниво на континента.
В случая се разглеждат спонсорствата на фланелките на отборите. Картината сега е променена, като вече отборите от българския елит, рекламиращи компании от хазартния сектор, са 12.
Само два отбора от елита не рекламират букмейкър на екипите си - "Черно море" и "Берое". В Стара Загора обаче на стадиона има мащабно брандиране с логото на "Ефбет".
В края на миналата година "Ефбет" направи нова стъпка и стана основен спонсор на "Левски", като логото на компанията се премества от гърба на гърдите. Фирмата е спонсор на още пет клуба, сред които и шампиона "Лудогорец".
Друг букмейкър - "Уинбет", е обвързан с пет клуба, сред които "ЦСКА-София" и "Ботев" (Пловдив). В картината се вписва и bet365 чрез партньорството си със "Славия".
В доклада си УЕФА отчита, че компании от хазартния сектор спонсорират клубове в общо 26 държави в Европа. В десет от тях (повечето от които са в Югоизточна Европа) те са и най-разпространеният спонсор, а България е начело.
В графата влиза и Висшата лига, където девет от 20-те клуба са имали такива партньорства през финансовата 2017 г. За сравнение в Норвегия футболните клубове най-често рекламират чрез екипите си финансови услуги (13 от 16 клуба през 2017 г.). В 18 елитни първенства в Европа няма изявен сектор сред спонсорите на екипите.
Компании от хазартния сектор със спонсорства на екипите в Първа лига
"Ефбет": "Лудогорец", "Левски", "Витоша", "Локомотив" (Пловдив), "Септември", "Верея" "Уинбет": ЦСКА, "Ботев" (Враца), "Ботев" (Пловдив), "Етър", "Дунав"
bet365: "Славия"
Дневник
Коментари
Добави коментар