Световният шампион Себастиан Ожие спечели рали "Монте Карло", първи кръг за сезона в Световния рали шампионат (WRC). Французинът триумфира за седми път в свота любима надпревара и за шеста поредна година. С успеха си той се изравни по най-много победи в княжеството със Себастиан Льоб.

Ожие спечели още в първия си старт за "Ситроен", където се върна след седем години. Французинът взе своята 45-а победа в кариерата и осма с тима на "Ситроен".

Успехът се оказа още по-ценен за френският производител, след като е под №100 във WRC, като дойде точно на родна почва. "Да спечелим нашата стотна победа още в първия старт след завръщането на Себастиан и Жулиен Инграсия е много специално. Те се върнаха при нас точно заради такива дни и съм много щастлив. Чака ни още много здрава работа", каза след ралито шефът на "Ситроен" Пиер Будар.

В течение на надпреварата Ожие спечели само една скоростна отсечка, но беше много постоянен и с отлично темпо. Още 11 пъти французинът беше сред първите трима в етапите и нито веднъж по-назад от пето място. Той изпревари с едва 2.2 секунди Тиери Ньовил в крайното класиране. По време на цялото рали дистанцията между двамата беше много малка, като най-голямата разлика беше малко над четири секунди.

"Това рали означава много за мен и затова съм толкова емоционален след финала. Бяха трудни няколко дни, а освен това имах проблеми с педала на газта в последните няколко етапа", каза Ожие след последната отсечка.

Зад Ожие и Ньовил на подиума се качи От Танак. Така тримата претенденти за титлата взеха най-много точки след първото рали за сезона. Естонският пилот на "Тойота" се справи въпреки проблемите и спуканата гума още в петък, която го остави назад в класирането. С блестящо каране и с общо седем спечелени етапа Танак се изкачи до третата позиция.

Последният ден започна с разлика между водещите двама пилоти от едва 4.3 секунди. Пилотите трябваше да направят по две минавания на Пиера Кава и Кол де Брау. Общата дължина на четирите отсечки беше 63.98 километра.

Танак спечели първата отсечка с 1.9 секунди пред Ньовил и 2.9 пред Ожие. Естонецът запази петото място, но се доближи само на 5.7 секунди от подиума, като беше много близо до съотборника си Яри-Мати Латвала и третия Льоб.

Четиринадесетият етап отново беше спечелен от Танак, а зад него беше още по-интересно. Ньовил изостана с 0.7 секунди, а само на една десета зад него беше Ожие. Латвала загуби 7.2 секунди, а Льоб 8.5 и така Танак изскочи на третата позиция.

В предпоследния етап победител беше Ньовил, като пилотът на "Хюндай" спечели 2.8 секунди срещу Ожие. Така двамата влязоха в последната отсечка, разделени от едва четири десети от секундата.

В пауър етапа Крис Мийк с "Тойота"записа 9:37.3 минути и по този начин спечели отсечката, с което си гарантира пет допълнителни точки. Зад северноирландеца се нареди Ожие с пасив от 3.9 секунди, а Ожие финишира трети на 5.7 секунди, което донесе победата на французина.

Точки от последния етап взеха още Танак и Тему Сунинен с "Форд".

В топ 10 в крайното класиране освен Ожие, Ньовил и Танак влязоха още Себастиан Льоб, Латвала, Мийк, Гус Грийнсмит, Йоан Бонато, Стефан Саразен и Адриан Формо.

Благодарение на допълнителните точки Ожие взе актив от 29 след първия кръг, а Ньовил завърши "Монте Карло" с 21 точки. Следват Танак със 17, Мийк с 13, Льоб с 12 и Латвала с 10.

При конструкторите "Хюндай" спечели 30 точки, а "Ситроен" и "Тойота" по 25.

Следващият кръг от шампионата е рали "Швеция" между 14 и 17 февруари.

Дневник