Българинът Камен Марков и неговият екип спечелиха отличие в една от двете категории, за които бяха номинирани на най-големите награди VES за визуални ефекти (Visual Effects Society), чиято 17-а поред церемония се проведе във вторник в "Бевърли Хилтън хотел".

Марков и колегите му, които работят в лондонската централа на голямата компания MPC, взеха приза в категорията за изключителни визуални ефекти в областта на рекламата за клипа на веригата John Lewis "Момчето и пианото" с участието на сър Елтън Джон.

Българин е главен дизайнер и технически ръководител на проекта, по който работи с екип от около 40 специалисти. Видео, публикувано в официални сайт на Марков, показва кадри от снимките на рекламата и детайли от сложните визуални ефекти по клипа.

Другата категория, в която беше номиниран заедно с колегите си, е изключителна композиция във фотореклама, но там отличието отиде при конкурентите им, работили по кампанията на Apple - Welcome Home, показва списъкът с наградени в "Холивуд рипортър".

Във филмовите категории бяха отличени "Отмъстителите: Война без край", който си тръгна с отличия в четири категории, както и "Играч първи, приготви се" и "Първият човек". Трите филма заедно със "Соло: История от Междузвездни войни" са и сред номинираните в категорията за специални ефекти на предстоящите награди "Оскар".

Камен Марков започва кариерата си в сферата на визуалните ефекти през 2000 г. в България. В началото работи по музикални клипове, реклами и други инсталации. В търсене на по-големите предизвикателства заминава за Мексико през 2004 г., а през 2010 г. става част от екипа на MPC в Лондон. Оттогава е един от водещите в компанията супервайзъри по визуалните ефекти. Работил е по редица големи и награждавания рекламни кампании за марки като "Виза", "Водафон", "Ауди", "Карлсберг" и "Сони", а освен това е съветвал и някои от големите имена в киното по въпроси, свързани с визуалните ефекти.

Дневник