Номинираният за "Оскар" филм "Зелената книга" е успял да осребри най-успешно победния си награден сезон от всеки от останалите седем филма, номинирани в категорията за най-добър филм на наградите "Оскар", писа "Ройтерс".
Филмът, чийто жанр на английски е описван като "драмеди" - комбинация между драма и комедия - на режисьора Питър Фарели с участието на Виго Мортенсен и Махершала Али в главните роли, разказва за пътуването и расовите отношения в сегрегирания Юг на САЩ през 60-те години. Той е събрал над 127.1 млн. долара в глобалния боксофис по данни, публикувани във вторник от сайта Box Ofice Mojo.
Близо две трети от тази сума - към 82 млн. долара - са дошли след обявяването на номинацията му за "Оскар" на 22 януари.
С това той изпреварва резултатите на популярния музикален биографичен филм за вокалиста на "Куин" Фреди Меркюри - "Бохемска рапсодия", спечелил след обявяването на номинацията 55.8 млн. долара. Той обаче има доста по-силно представяне в световния боксофис с 854.3 млн. долара. Три четвърти от тази сума идват от страни извън САЩ и Канада.
Филмовите студиа внимателно планират стратегията си за излизане на филмите и маркетинговите кампании с оглед на оскарите с надеждата, че престижът на номинациите ще привлече публиката в салоните.
"Юнивърсъл пикчърс" например направиха дебюта на "Зелената книга" в около 1000 местни киносалона през ноември миналата година. Техният брой бе намален почти на половина малко преди обявяването на тазгодишните претенденти за най-голямото отличие на "Оскар".
След като филмът получи пет номинации за наградите на Американската филмова академия, "Юнивърсъл" увеличи броя на локациите, където се прожектира "Зелената книга", до над 2600 в началото на февруари.
В подкрепа на "Зелената книга" са били вложени и допълнителни 1.4 млн. долара за реклами в националните телевизионни канали и всичко това след номинациите, сочат данни на iSpot.
Това нарежда филма на второ място по рекламни вложения след другия силно рекламиран претендент за наградата - политическата сатира "Вице" с Крисчън Бейл в главната роля, за който похарчената сума по това перо е 2.2 млн. долара.
Най-печелившият сред осемте претенденти за "Оскар" в глобален план обаче си остава "Черната пантера", който бе и второто най-печелившо филмово заглавие за 2018 г. въобще с печалби от 1.3 млрд. долара от глобалните продажби на билети. Той излезе от киносалоните много преди сезона на оскарите.
Не е ясно и доколко десетте номинации на продуцирания от "Нетфликс" мексикански филм "Рома" на режисьора Алфонсо Куарон са подсилили представянето му в кината. От "Нетфликс" отказват да публикуват информация за продажбите на билети на филма, който се прожектира в доста по-ограничен брой кина от ноември насам и в момента е по екраните на 74 киносалона в САЩ.
Големите киновериги в САЩ обикновено избягват да показват филмите на "Нетфликс", тъй като компанията отказва да изчака обичайни тримесечен период, преди да направи филмите си достъпни извън кината. "Рома" е достъпен в услугата "Нетфликс" от декември насам.
Дневник
Коментари
Добави коментар