Шведската компания за сглобяеми мебели и оборудване за дома "Икеа" (IKEA) подготгвя най-голямата промяна в историята си. Тя предвижда навлизане в центровете на градовете и назначаване на служители за доставки, тъй като клиентите нямат достатъчно време да посещават традиционно изнесените в покрайнините големи магазини на компанията.
Това разказва Йеспер Бродин, главен изпълнителен директор, в интервю за "Уолстрийт джърнъл". Ето какво споделя той по пород адаптирането към бързо променящите се навици на потребителите:
- планира се откриване на поне 30 магазина, разположени в градските центрове и по-малки от познатите комплекси в покрайнините; в тях по-скоро ще се продават аксесоари и оборудване, както и ще може да бъдат поръчани мебели от каталога
- експериментира се и с мономагазини - в Стокхолм например има такъв само за кухни
- ще бъдат съкратени хиляди работни места
- но ще бъдат създадени нови работни места в сегменти, където досега "Икеа" не е акцентирала, включително такива за доставки на стоки на адрес
- промяната се налага, защото клиентите вече не са готови да пътуват по 50 км, само за да видят как изглеждат в действителност сглобените мебели или окачените пердета.
- продажбите в магазините са почти в стагнация, докато има очевиден ръст в онлайн търговията
- още тества какво да е новото и различното в градските магазини, но един от моделите е ако легло бъде поръчано сутринта по интернет, до вечерта да бъде доставено и сглобено
- за онлайн услуги "Икеа" купува компании като TaskRabbit и 49% дял в северноамериканската Traemand
- разработват се приложения за мобилни устройства, от които да може да се пазарува (онлайн покупки са възможни приблизително на половината от пазарите, където компанията присъства)
- започва въвеждане на изкуствен интелект, за да се препоръчват стоки на клиентите по по-подходящ за тях начин, както и да се оптимизира работата с доставчиците
- задържането на ниски цени остава главна задача, растящите разходи няма да се прехвърлят върху клиентите
- голяма промяна в работното време - ще се тества денонощна работа 7 дни в седмицата, защото на клиентите не им остава свободно време през седмицата и някои биха искали да посетят магазина, след като децата са легнали да спят
- хората имат по-малко свободно време, но и повече от тях навлизат в групата на домакинства със средни доходи и търсят кухни, канапета и т.н.; много от тях пазаруват онлайн в метрото по път към работа или късно вечер
- мебели под наем - такъв пилотен проект вече има в Швейцария и се смята, че е подходящ за офис оборудване
- продажби през "Амазон" - това би било голяма промяна, тъй като никога досега "Икеа" не е продавала през странични търговски мрежи.
Дневник
Коментари
Добави коментар