Първата от 30 години насам церемония по връчване на наградите "Оскар" без водещ е привлякла 12% по-голяма телевизионна аудитория в САЩ в сравнение с рекордно ниската гледамост на шоуто миналата година, обяви телевизията ABC, която държи правата за излъчването на церемонията в САЩ до 2028 г., предаде "Ройтерс".
Живото предаване в неделната вечер е било гледано средно от около 29,6 млн. зрители, сочат данните на Nielsen, които не включват гледанията в дигиталните и мобилни платформи. През 2018 г. церемонията е била гледана от 26,5 млн. зрители, което бе рекордно ниска бройка в сравнение с 2017, когато аудиторията е била 32,9 млн..
Тазгодишният скок в рейтингите е победа за Американската академия за филмово изкуство и наука, както и за продуцентите на шоуто, които имаха задачата да повишат гледамостта.
Церемонията бе открита от рок групата "Куин" и звездата от American Idol Адам Ламбърт. Шоуто бе с около 40 минути по-кратко в сравнение с това през 2018 г. и вместо обичайния откриващ монолог имаше кратки реплики от известните гости, които излизаха самостоятелно или по двойки, за да представят отделните категории и музикалните изпълнения.
Голяма част от телевизионните критици похвалиха предаването с твърдението, че липсата на водещ е направило шоуто по-динамично и е принудило продуцентите да бъдат по-креативни в измислянето на други начини да забавляват зрителите.
"Трябва да кажа, че наистина сработи", писа Кристофър Тапли от "Варайъти". "Кой да знае, че не ви е трябвал водещ?"
Тазгодишната церемония до голяма степен се възползва и от двата си големи музикални филмови претендента - "Роди се звезда" и "Бохемска рапсодия", които помогнаха в задаването на тона. Интимният дует на Брадли Купър и Лейди Гага на наградената с "Оскар" песен Shallow бе момент, който имаше силата да спре дъха на шоуто, коментира още Тапли.
Лорейн Али от "Лос Анджелис Таймс" допълва също, че не магията на киното спаси най-голямата нощ на Холивуд, а силата на музиката.
Дневник
Коментари
Добави коментар