Риалити фамилията Кардашиян винаги е най-малко на една ръка от скандала. Но този път темата не са бебета или бивши приятели, медийните заглавия сега са посветени на новото положение на Кайли Дженър, която се издигна до №1 в класацията на "Форбс" за най-млад self- made милиардер, пише Би Би Си. Игра на думи бързо превърна обаче Дженър от най-младата self-made милиардерка, която детонира от първото място Марк Зукърбърг, в първата selfie милиардерка.
Дженър, която на 21 години вече има 10-цифрено богатство, стана известна като част от фамилното риалити шоу на Кардашиян.
Въпреки че Кайли се води, че е спечелили внушителното си състояние на тази крехка възраст, благодарение на процъфтяващия ѝ бизнес, свързан с продукти за разкрасяване, доста анализатори поставиха под въпрос доколко парите на младата наследничка на риалити фамилията могат да минат в графа "спечелени от самата нея", след като тя има толкова силен начален тласък.
Дженър приветства новото си положение със специален пост в Инстраграм, в който благодари специално за признанието на "Форбс".
Пред "Paper Magazine" миналия месец тя защити твърдението, че сама си е спечелила парите и никаква част от богатството ѝ не е наследено.
Според обяснението ѝ родителите ѝ Крис и Кейтлин Дженър спрели да ѝ дават пари, когато била на 15 г. и ѝ казали да започне сама да печели.
Дженър, която е част от риалити шоуто "Keeping Up with the Kardashians", продължава: "Това, което се опитвам да кажа е, че наистина имах платформа за изява, но никаква част от парите ми не са наследени".
Според определението на "Форбс" "self-made е някой, който е създала компания или натрупал богатство сам, а не го е наследил от някой друг".
Списанието има и скала за това доколко успял и богат, благодарение на собствените си сили и възможности, е даден човек. Така медийната легенда Опра Уинфри, която е родена бедна, получава 10 точки. Кайли Дженър, която е родена в богато и известно семейство, взема седем точки.
Байбрийн Самуелсън, автор на бизнес наръчника "10 стъпки как да изградим успешна организация", смята, че "описанието на Кайли Дженър като "успяла, благодарение на собствените си усилия, милиардерка" е подвеждащо, защото тя никога не е била изправена пред обичайните трудности, които имат предприемачите".
Кайли Дженър е спечелила парите си като е използвала семейното си име, слава и богатството, имала е пряк достъп до връзки, привилегии и ресурси, които произтичат от тях, обяснява специалистът.
Кайли Дженър дебютира в семейното риалити на 10 години. Десет години по-късно тя е най-добре печелещият член на семейството.
Тв водещият Пиърс Моргън е още по-краен:
„Кайли Дженър не е self-made милиардер. Тя е SELFIE-made милиардер, който печели славата си на гърба на секс записа на своята сестра и просто не спира да се снима. Колко е плитка рефлексията на нашето общество, дефинирано от социалните мрежи“, ядосва се водещият на „Good morning Britain“, като продължава:
„Какво казва Уикипедия за Кайли Дженър? Че е риалити звезда и модел. Каква портфолио само! Това, което мога да кажа е, че тя няма абсолютно никакъв талант – не танцува, не пее, не пише, не решава научни въпроси, не спасява животи, нито пък търси лечения за световни болести например. Вместо това изглежда, че Кайли е изключително добра в това... просто да е Кайли! Тя рекламира продуктите си само в своите профили в мрежата, които имат достатъчно последователи за целта. Но нека бъдем напълно искрени – нейните млади почитателки я харесват, само защото тя е част от семейство Кардашиян. А известността на това семейство се свежда до едно – секс запис“.
Според журналистката на свободна практика Джесика Морган постижението на младата Дженър не бива да бъде подценявано.
Кайли Дженър би постигнала успех дори и да не идваше от толкова известно семейство, смята тя. Просто това би отнело повече време, твърди Морган.
Средно на един милионер да стане милиардер му трябват 14 години като средната възраст е около 37 години, обяснява пред Би Би Си журналистката.
На Бил Гейтс са му трябвали пет години, на Джеф Безос - само две, отбелязва още тя.
Кайли Дженър има 175 млн. последователи във Фейсбук, Инстаграм, Снапчат и Туитър. Безспорно социалните медии са основата за успеха ѝ.
Тя е толкова влиятелна, че свали цената на Снапчат на борсата с 1,3 млрд. долара само след като туитна, че вече не използва приложението за съобщения на Снапчат.
През май 2018 г. "People" отчете, че Дженър е най-влиятелната знаменитост в Инстаграм като всяка от спонсорираните ѝ публикации се равнява на около 1 млн. долара при традиционно рекламиране.
Според Морган фирмите за продукти за разкрасяване, които използват социалните медии, могат да постигнат огромен успех. Дженър е използвала социалните медии като безплатен инструмент за реклама и е успяла. Това е факт, смята още журналистката.
КлубZ
Коментари
Добави коментар